Julia Bojaruniec zdradza przepis na sukces w sieci. "Szanuj odbiorców"

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2024 18:20
Julia Bojaruniec jest autorką youtubowego kanału Prostracja. Choć nie mówi wprost, że osiągnęła sukces, przyznaje, że to główne źródło jej zarobków. Filmy publikuje dwa razy w tygodniu, ma swoich montażystów, fantastyczną społeczność i pracę, która jest jej hobby. 
Wielu influencerów zdobyło milionowe zasięgi, ale wciąż jest tam miejsce na nowych twórców.
Wielu influencerów zdobyło milionowe zasięgi, ale wciąż jest tam miejsce na nowych twórców.Foto: Shutterstock/Stock-Asso
  • Julia Bojaruniec jest autorką kanału commentary Prostracja.
  • W filmikach m.in. komentuje telewizyjne reality show.
  • Ma ponad 500 tysięcy obserwujących na YouTube.
  • - To jest dla mnie duże wyróżnienie być częścią czyjejś codzienności - mówi Julia Bojaruniec. 

Commentary video - co to za treści?

Commentary video to rodzaj kanału, którego twórczynie i twórcy komentują filmy, seriale, programy telewizyjne, ale także sytuację społeczną, polityczną i kulturalną. Julia Bojaruniec specjalizuje się w programach typy reality show. - Ludzie lubią się śmiać z różnych głupotek, a ja lubię dawać im taką rozrywkę - mówi Julia Bojaruniec. - Bawi mnie formuła takich produkcji i kiedy relacjonuję perypetie miłosne ludzi na Zanzibarze, nie potrzebuję do tego scenariusza. 

Na początku były "pet shopy"

Twórczyni internetowa podkreśla też, że to, co teraz robi, nie było jej planem na życie. Duży w tym udział siostry, która przyszła do niej z filmem z figurkami "pet shopów". - Pokazała mi, co nakręciła, a ja pomyślałam, że można to zrobić lepiej. Zaczęłyśmy tworzyć własne historyjki i wrzucać je na YouTube’a. Trafiłyśmy w dobry moment - wspomina rozmówczyni Weroniki Puszkar. - A potem, kiedy dorosłyśmy, porzuciłyśmy to zajęcie. Natomiast we mnie to cały czas siedziało. Lubiłam nagrywać, montować, opowiadać. I cieszył mnie kontakt z widzami.  

Posłuchaj
24:32 CZWÓRKA Strajk - prostracja 01.05.2024.mp3 Influencer - praca na cały etat? Rozmowa z Julią Bojaruniec (Strajk/Czwórka)

Pierwsze zarobione pieniądze

- W liceum marzyłam, żeby być reżyserką, ale okazało się, że nie jest to takie proste. Poszłam na studia fotograficznie i wróciłam do dawnej pasji, ale nie myślałam o tym, że stanie się ona moją pracą - podkreśla gościni Czwórki. - Pierwszy filmik nagrałam o mojej ulubionej książce, czyli "Nieznośnej lekkości bytu" Milana Kundery. Kiedy po trzech miesiącach zarobiłam 300 złotych, czyli przekroczyłam próg wypłacalności, pomyślałam, że jestem bogiem.

TATUAŻE U KOBIETY SĄ FUJ | prostracja

Jak zostać influencerem? "Traktuj to poważnie"

Dziś kanał Julii ma 512 tys. użytkowników, a Instagramie śledzi ją 160 tys. osób. - Po zrobieniu licencjatu, porzuciłam studia magisterskie i na poważnie zajęłam się twórczością internetową. Podjęłam taką decyzję, kiedy naprawdę poczułam, że zarabiam na tym pieniądze - opowiada. 

Sprawdź też:

- Sama narzucam sobie rygor pracy, ale mam też montażystkę i montażystę. Traktuję to zajęcie bardzo poważnie, bo lubię i szanuję moje "community". Zarabiam na wyświetleniach, a nie na liczbie subskrybentów. Współprace traktuję jako dodatek, więc w tej kwestii jestem dość wybredna - dodaje Julia Bojaruniec. 

Julia Bojaruniec i Weronika Puszkar w studiu Czwórki. Julia Bojaruniec i Weronika Puszkar w studiu Czwórki.

***

Tytuł audycji: Strajk

Prowadzący: Weronika Puszkar

Gość: Julia Bojaruniec (autorka kanału commantary Prostracja na YT)

Data emisji: 01.05.2024

Godzina emisji: 16.15

kul/kk

Czytaj także

Social media w Polsce. Gdzie "klikamy" najczęściej?

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2023 19:00
Choć TikTok budzi coraz więcej kontrowersji, to jest aplikacją, z której korzystamy coraz chętniej - wynika z raportu Social media w Polsce 2023.  - Z jednej strony nie do końca wiemy, kto za tym stoi i jakie są jego intencje, ale z drugiej użytkownicy tej aplikacji przekonują, że najlepiej spełnia ich oczekiwania - mówi Marcin Pietraszek, trener social media.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Influencerzy - czy są współczesnymi autorytetami?

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2023 21:35
- Nastąpiła redefinicja pojęcia "autorytet". Zresztą w ogóle autorytety są, tworzą się i przemijają. Są autorytetami tylko w konkretnych dyscyplinach czy też w tym, na czym się znają - mówi w Czwórce dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni. - I tak samo funkcjonują influencerzy. Można powiedzieć, że oni są autorytetami dla swoich grup odbiorców, czyli dla followersów.
rozwiń zwiń