Reklamy w sieci. Koncerny kontra zwykli użytkownicy

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2017 09:00
W Polsce internauci blokują już ponad 42 proc. wyświetleń reklam internetowych. W tym rankingu jesteśmy światowym liderem, a - dla porównania - pod koniec listy plasują się kraje Ameryki Płd., w których ten odsetek wynosi średnio 2 proc.
Audio
  • Maciej Sawa w reklamach w sieci i przyszłości polskiego internetu (Tędy po trendy/Czwórka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/ one photo

laptop wakacje internet 1200.jpg
Internet na wakacjach - jak korzystać bezpiecznie?

Jak podkreślał Maciej Sawa, wszelkiego typu adblocki to problem głównie wydawców i twórców w sieci. - Przez te blokady nie mogą oni monetyzować tego, co tworzą, a to zmniejsza budżet na kolejne treści. To z kolei powoduje pogorszenie ich jakości. Użytkownicy irytują się, więc instalują adblocki i koło się zamyka - mówił ekspert. Kolejnym elementem, obniżającym skuteczność reklam są boty, które - zamiast realnych userów - generują i odbierają treści, powiększając statystyki odbiorców reklam. - Ale przez to odbiór reklam nie przekłada się na realną sprzedaż produktu - mówił gość Mateusza Kulika.

Jak wydawcy czołowych portali próbują walczyć z adblockami, i dlaczego - zamiast to robić - skuteczniej byłoby poprawić targetowanie reklam? Ile wynosi wartość przeciętnego użytkownika internetu na polskim rynku reklam w sieci i dlaczego w naszym kraju użytkownicy nie chcą płacić za dostęp do treści? Jak polski internet wyglądał będzie za kilka, kilkanaście lat - czy powrócimy do czasów, w których w sieci wszystko było za darmo, a może "zaleją nas" reklamy i płatne serwisy czy aplikacje? O tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki.

***

Tytuł audycji: Tędy po trendy

Prowadzą: Aleksandra Jasińska, Mateusz Kulik

Gość: Maciej Sawa (Cloud Technologies, OnAudience.com)

Data emisji: 6.08.2017

Godzina emisji: 9.10

kd/kul