- Ja bym od razu zapytała, co to znaczy "głupiejemy”. Czy jest tak, że gorzej wypadamy w testach, czy radzimy sobie w życiu - zastanawia się Magdalena Śniegulska, psycholog ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i odwołuje się do psychologicznej teorii, która głosi, że inteligencja to umiejętność adaptacji do warunków środowiska. - Musimy codzienne przystosowywać się do zmieniającego się świata. Pojawiają się coraz nowsze technologie i gdybyśmy popatrzyli na to globalnie, to możemy śmiało powiedzieć, że młodsze pokolenie zaadoptowało się lepiej niż to starsze - przekonuje ekspertka.
Czytaj także: Jaka jest obecnie polska szkoła?<<<
Jarosław Lubelski ze Stowarzyszenia Mensa mówi, że bardzo istotne jest rozróżnienie rozumowania, które jest związane z biologią i mózgiem, od wiedzy, która jest rzeczą nabytą. - Wszystko zależy od środowiska, czy tę wiedzę zdobędziemy, czy nie - tłumaczy gość Czwórki i wyjaśnia dalej, że część inteligencji człowieka jest wrodzona, a część nabyta na przykład w toku edukacji.
Czy za "pokolenie idiotów" można winić edukację w szkołach? Tego dowiesz się słuchając całej dyskusji z audycji "4 do 4".
bc/kd