Według twórców tego systemu, którzy powołują się z kolei na pedagogikę m.in. Janusza Korczaka i Marii Montessori, dotychczasowy system szkolny, wymusza na nauczycielach pełnienie roli nadzorców, czuwających nad „stadem”, z jednoczesnym założeniem, że bez ciągłego kontrolowania, kierowania i wydawania poleceń, niczego ono nie przyswoi.
W demokratycznej szkole istotne jest zaś, aby dzieci mogły się uczyć kierowane własną ciekawością, bez presji, ocen, przymusu, nagród i kar, w harmonii ze sobą i otoczeniem. Czy dawanie młodym ludziom tyle wolności, jest dobrą techniką wychowawczą? Czy demokratyczna szkoła rzeczywiście uczy samodzielności, kreatywności i wytrwałości? Jak sprawdza się w praktyce i czy nasz system edukacji jest gotowy na taką rewolucję?
We wtorkowym wydaniu Strefy Rodzica, porozmawiamy o „wolnych szkołach”, to znaczy edukacji bez przymusu, kontroli i stresu.
Zapraszamy do posłuchania audycji, a także do komentowania i zadawania pytań na naszym funpage'u: www.facebook.com/polskieradiodzieciom oraz do kontaktu telefonicznego w trakcie audycji: 22 645 20 55.
Zapraszamy na "Strefę Rodzica" od poniedziałku do piątku w godzinach 21:00 - 23:00, a szczególnie we wtorek 15 listopada.