Hyperloop jest połączeniem samolotu z pociągiem lub łodzią podwodną. Kapsuła pojazdu porusza się w specjalnej rurze, w której ciśnienie jest tak niskie jak na wysokości 40 kilometrów, dzięki czemu znacząco zmniejszany jest opór powietrza, co przekłada się na niższe zużycie energii. Pojazd porusza się z prędkością ok. tysiąca kilometrów na godzinę bez kontaktu z podłożem, wykorzystując lewitację magnetyczną lub łożyska powietrzne.
Nad projektem powstania kapsuły Hyperloop pracują studenci z Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej w ramach Hyper Poland University Team. W czasie studiów działali w kołach naukowych, gdzie realizowali śmiałe pomysły, zmieniające naszą rzeczywistość, więc po zakończeniu edukacji chcieli rozwijać swoje zainteresowania.
- Gdy pojawiła się możliwość wzięcia udziału w konkursie firmy SpaceX, organizowanego przez Elona Muska, zgłosiłem się do prof. Janusza Piechny, który opiekował się naszym kołem naukowym, z propozycją udziału w konkursie wraz z pracownikami naukowymi i przedstawicielami różnych firm - opowiada Krzysztof Tabiszewski, koordynator zespołu Hyper Poland.
Idea powstania superszybkiej machiny elektryzuje wiele osób. W programie mówimy o tym, jakie są założenia nowego środka transportu i na jakie problemy techniczne napotykają specjaliści.
Tytuł audycji: Eureka
Prowadzi: Dorota Truszczak
Goście: Sebastian Wielomski (Hyper Poland, Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej), Krzysztof Tabiszewski (koordynator zespołu Hyper Poland), prof. Janusz Piechna (inżynier z Politechniki Warszawskiej)
Data emisji: 22.02.2017
Godzina emisji: 19.09
sm/mg
Hyperloop jak pocisk, samolot i łódź podwodna w jednym - Jedynka - polskieradio.pl