31. Warszawskie Spotkania Muzyczne

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2017 12:06
Dwójka zaprasza na festiwal prezentujący muzykę dawną i muzykę nową. Wydarzenie odbywa się w dniach 6-12 maja.
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. LutosławskiegoFoto: PR

lora szafran 663.jpg
Lora Szafran: to będzie sentymentalna podróż

Doroczny festiwal muzyki dawnej i nowej – istnieje od 1986 roku. Zgodnie z formułą programową zawartą w podtytule Festiwal prezentuje ważne dzieła muzyki dawnej i nowej oraz promuje najnowsze utwory kompozytorów współczesnych, tworzone w dużej części dla Festiwalu.


Nuty1200.jpg
Freszel: młoda publiczność wychwyci każdy fałsz

Na program 31. edycji złożą się następujące koncerty:

sobota, 6 maja 2017, godz. 19.00, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego

Lora Szafran – śpiew
Bogdan Hołownia – fortepian
Paweł Pańta – kontrabas, gitara basowa
Sebastian Frankiewicz – perkusja
Robert Murakowski – trąbka

Henryk Wars           

Już nie zapomnisz mnie (sł. Ludwik Starski)           

Miłość ci wszystko wybaczy (sł. Julian Tuwim)        

Pierwszy znak (sł. Julian Tuwim)

Władysław Szpilman           

Do widzenia Teddy (sł. Bogusław Konrad Choiński, Jan Gałkowski)

Deszcz (sł. Konstanty Ildefons Gałczyński) 

W małym kinie (sł. Ludwik Starski)  

Jerzy Wasowski       

Droga do ciebie (sł. Jeremi Przybora)          

Dzień dobry Mister Blues (sł. Grzegorz Wasowski)

Henryk Wars                       

Śpij kochanie (sł. Ludwik Starski)

Jerzy Wasowski       

Zmierzch (sł. Jeremi Przybora)          

Wesoły deszczyk (sł. Jeremi Przybora)

***

niedziela, 7 maja 2016, godz. 18.00, Kościół Ewangelicko-Reformowany

Stoltzer Ensemble w składzie:

Radosław Pachołek – kontratenor
Maciej Gocman – tenor
Piotr Karpeta – baryton
Rafał Chalabala – bas

Marek Pilch – pozytyw


Thomas Stoltzer

Dies sanctificatus

Heinrich Finck

Missa Te Deum Laudamus
Kyrie
Gloria
Credo
Sanctus, Benedictus
Agnus Dei

Thomas Stoltzer

Te Deum

***

poniedziałek, 8 maja 2017, godz. 10:00, Instytut Sztuki PAN, ul. Długa 26

Zygmunt Mycielski – człowiek, myśl, muzyka. Interdyscyplinarna konferencja naukowa
w 110. rocznicę urodzin kompozytora

***

poniedziałek, 8 maja 2017, godz. 19.00, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego

Joanna Freszel – sopran
Jarosław Bręk – baryton
Anna Kwiatkowska – skrzypce
Aleksandra Kupczyk – skrzypce
Joanna Opalińska – fortepian
Mariusz Rutkowski – fortepian

Beata Bolesławska-Lewandowska – kurator koncertu


Karol Szymanowski

Słopiewnie do słów Juliana Tuwima (1921)

Zygmunt Mycielski

Pieśni weselne do słów Bruno Jasieńskiego (1934)

Brzezina do słów Jarosława Iwaszkiewicza na sopran i fortepian (1951)

Andrzej Panufnik

Hommage à Chopin na głos i fortepian (1948)


Roman Palester

Sonata na dwoje skrzypiec i fortepian (1939)

Zygmunt Mycielski

Fiat voluntas tua, ofertorium na dwoje skrzypiec i fortepian (1943)*

Ocalenie, 5 pieśni do sł. Czesława Miłosza na baryton i fortepian (1946-48)

Napisane wczesnym rankiem do słów Czesława Miłosza na głos i fortepian (1971)*

*** 

wtorek, 9 maja 2017, godz. 19.00, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego

Zespół Kwadrofonik w składzie:

Emilia Sitarz i Bartłomiej Wąsik – fortepiany
Magdalena Kordylasińska i Miłosz Pękala – perkusja

 

Tomasz Sikorski

Muzyka nasłuchiwania (wersja na dwa fortepiany, marimbę i wibrafon)*

Anna Ignatowicz-Glińska

 ...et non est pacis na 2 fortepiany i 2 perkusje (2017)*

Aleksander Kościów

Noumen na dwa fortepiany i dwie perkusje(2017)**

 George Crumb

Muzyka letniego wieczoru (Makrokosmos III) (1974)

Nocne brzmienia (Przebudzenie)
Fantazja „Wędrowiec”
Przyjście                                          
Mit
Muzyka gwiaździstej nocy

***

środa, 10 maja 2017, godz. 19.00 Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego

Alina Mleczko – saksofon
Baltic Neopolis Orchestra
Emanuel Salvador
– skrzypce, dyrygent

 

Paweł Łukaszewski

Sinfonietta na orkiestrę smyczkową (2004)

Jacek Grudzień

Concerto per sassofono soprano e archi (1996)

Edward Sielicki

Secondo Concerto per archi „Hortus conclusus”  (2017)**


Hanna Kulenty

When the Morning Light starts glowing na orkiestrę smyczkową(2017)**

Paweł Mykietyn

Sonatina für Alina (wersja na saksofon i smyczki)(1994)

Jerzy Derfel

Sonata e-moll na saksofon altowy i smyczki(2009/2010)
Allegro ma non tanto 
Largo                       
Rondo. 
Allegro giocoso                                        

 ***

czwartek, 11 maja 2017, godz. 19.00 Zamek Królewski Sala Koncertowa 

Joanna Freszel – sopran

Opium String Quartet w składzie:
Agnieszka Marucha – skrzypce
Anna Szalińska – skrzypce
Magdalena Małecka-Wippich – altówka
Olga Łosakiewicz-Marcyniak – wiolonczela.

 

Ryszard Sielicki

I Kwartet smyczkowy f-moll „Polski” (1944)

Allegro animato
Andante cantabile
Tema con variazioni

Joachim Mendelson

I Kwartet smyczkowy

Moderato con spirito
Largo
Allegro con brio molto vivace

Iwona Kisiel 

Trzy pieśni na sopran i kwartet smyczkowy, do sł. Bolesława Leśmiana (2017)*

Piosenka
Tajemnica
Wieczorem

Joanna Bruzdowicz

III Kwartet smyczkowy "Il Destino" Powstanie Warszawskie 1944 in memoriam (2014/2017)

Elegia (2014)
Campo di Rovine Pole gruzów (2017)

Allegro dramatico
Con passione

Maciej Małecki

I Kwartet smyczkowy (1994)

***

piątek, 12 maja 2017, godz. 19.00 Zamek Królewski Sala Wielka

benefis Władysława Słowińskiego

Elżbieta Gajewska – flet
Anna Mikołajczyk – sopran
Olga Paciej – klawesyn

Kwartet Wilanów w składzie:
Tadeusz Gadzina – skrzypce
Paweł Łosakiewicz – skrzypce
Ryszard Duź – altówka
Olga Łosakiewicz-Marcyniak – wiolonczela

           

Władysław Słowiński         

Concertino na klawesyn i kwartet smyczkowy (1988)

Allegro giocoso
Grave molto tenuto
Vivo scherzando

Passionato per quartetto d’archi (1987)

Suita dla Zamku Królewskiego – reminiscencje barokowe na flet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (1996)

Preludio
Scherzando alla polacca
Lento, quasi una aria
Generoso alla gavotta
Gigue

Dedykacje dla Przyjaciela

_________________________________

*   prawykonanie

** prawykonanie – utwór zamówiony w ramach programu "Zamówienia kompozytorskie", realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego