Transowe premiery w Studiu Szpilmana - zdobądź zaproszenie!

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2013 13:00
Zapraszamy na premiery nowych kompozycji Hanny Kulenty, Sławomira Kupczaka oraz Jana Duszyńskiego w ramach Festiwalu "Eastern Waves”.
Audio
  • Eastern Waves: transowe premiery w Studiu Szpilmana
Sławomir Kupczak
Sławomir KupczakFoto: materiały promocyjne

Atrakcją tego wieczoru są bez wątpienia prawykonania utworów najważniejszych polskich twórców średniego i młodszego pokolenia. Jego bohaterami będą jednak znakomici wykonawcy, łączący nowoczesną wirtuozerię z umiejętności przekraczania gatunkowych i środowiskowych barier.

Sławomir Kupczak to jeden z najważniejszych polskich kompozytorów młodszego pokolenia. Artysta odnosi sukcesy sukcesy w dziedzinie symfoniki i kameralistyki, ale też jako twórca i wykonawca szeroko pojętej muzyki elektroakustycznej, nie wyłączając utworów ilustracyjnych i należących do pogranicza sztuki popularnej, instalacji dźwiękowych oraz nowatorskich form literacko-dźwiękowych. Radiowy koncert monograficzny stanowił będzie syntetyczną prezentację różnorodnych kierunków jego kompozytorskich poszukiwań.  W  finale usłyszymy nową, zamówioną specjalnie na tę okazję kompozycję „Analogya II”

Transemble to awangardowy kwintet smyczkowy, działający od 2004 roku. Główną ideą grupy jest propagowanie muzyki klasycznej i współczesnej wśród odbiorców znajdujących się poza obrębem oficjalnych instytucji, wykonywanie utworów młodych kompozytorów polskich, prezentacja i próby łączenia odmiennych gatunków muzycznych oraz współpraca z artystami reprezentującymi inne dziedziny sztuki. Radiowy koncert eksponował będzie aktywność zespołu w dziedzinie zamówień kompozytorskich. Wszystkie trzy utwory programu napisane zostały z myślą oraz w ścisłej współpracy z Transemble.

Koncert odbędzie się w poniedziałek, 18 listopada po godzinie 19.30 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana. Zaproszenia można zdobyć, pisząc na adres szpilman@polskieradio.pl.

Program:

 

CZĘŚĆ I: koncert premier w wykonaniu kwintetu smyczkowego Transemble
Andrzej Kwieciński Umbrae
Jan Duszyński II Kwintet smyczkowy (prawykonanie*)
Hanna Kulenty I Kwintet smyczkowy (prawykonanie*)

Wyk. Transemble (Michał Szałach - skrzypce, Jan Aniołek - skrzypce, Jakub Kowalik - altówka, Jerzy Wołochowicz - wiolonczela, Tomasz Januchta - kontrabas)

 

CZĘŚĆ II: koncert kompozytorski Sławomira Kupczaka
Sławomir Kupczak Res Facta na flet, fortepian i komputer, Analogya I na komputer, Analogya II na dwa flety fortepian, przedmioty i komputer (prawykonanie)*
Wyk. duet Flute'o'clock (Ewa Liebchen - flety, Rafał Jędrzejewski - flety), Szábolcs Esztényi - fortepian, Sławomir Kupczak - komputer, live electronics

 

Retransmisja na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia w środę, 18 grudnia po godzinie 19.00.

Organizatorzy: Fundacja 4.99 i Program Drugi Polskiego Radia
*Projekt dofinansowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Zobacz więcej na temat: MUZYKA
Czytaj także

Krystian Zimerman: Koncert Lutosławskiego to dla mnie coś bardzo osobistego

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2013 19:00
– Zadawałem mu setki pytań, jak to powinno być wykonane. A on odpowiedział: "to ty jesteś interpretatorem. Ja to tylko napisałem" – tak Krystian Zimerman wspominał swoje dawne rozmowy z Witoldem Lutosławskim.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kazimierz Serocki. "W jego muzyce słychać bokserskie ruchy"

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2013 20:00
Jeden z najbardziej charyzmatycznych i bezkompromisowych awangardzistów polskiej szkoły kompozytorskiej był w głębi duszy nieśmiałym, delikatnytm człowiekiem. Zgadzają się co do tego - wspominający Kazimierza Serockiego - Jan Krenz, Zygmunt Krauze, Szábolcs Esztényi i Jerzy Artysz.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Miguel Azguime - kompozytor słów

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2013 09:00
- Wartości semantyczne tekstu mają takie samo znaczenie jak wartości dźwiękowe - mówił w Dwójce Miguel Azguime, którego multimedialną operę "A Laugh to Cry" można było wysłuchać podczas tegorocznego festiwalu Warszawska Jesień.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Muzyka współczesna jak "Titanic"

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2013 16:00
- W szkole średniej byłem na seansie tego filmu w systemie Dolby Sorround. Nie potrafiłem zrozumieć, dlaczego kwestia przestrzenności dźwięku, o wiele lepiej niż w nowej muzyce, rozwiązana została w sztuce posługującej się przede wszystkim obrazem - mówił dyrygent Szymon Bywalec w "Bitej godzinie".
rozwiń zwiń