Głosem w głąb improwizacji

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2025 01:00
Z czym mierzą się wokalistki i wokaliści? Jakie wewnętrzne blokady trzeba pokonać (a jakich lepiej nie forsować), by stanąć na scenie i przemówić do publiczności własnym, pełnym i autentycznym głosem? Co warto mieć na uwadze, a czego unikać? W "Nocnej strefy" zgłębialiśmy kwestię głosu i wykorzystania go w improwizacji.
W audycji zgłębimy kwestię głosu i wykorzystania go w improwizacji.
W audycji zgłębimy kwestię głosu i wykorzystania go w improwizacji.Foto: Shutterstock

Dianne Reeves opowiedział nam o tym, że czasami pewniej czujemy się na scenie niż w życiu. Kurt Elling – o znaczeniu tekstu. Gretchen Parlato opisała przestrzeń skupienia, jaką tworzy muzyka, a Phil Minton przybliżał kwestię kulturowych ograniczeń, które tak naprawdę nie istnieją.

>>> Audycji można posłuchać tutaj

Ania Rybacka, wokalistka i certyfikowana psychoterapeutka, opowiedziała o tym, jak praca na scenie wpływa na pracę w gabinecie. Brandon Ross przekonywał nas, że nie warto być przeciw, a Sidsel Endresen – że emocje są przereklamowane. Wraz z Marią João zastanawialiśmy się z kolei, czy muzyka nie daje przypadkiem szerszej palety emocji niż samo życie...

***

Tytuł audycji: Nocna strefa

Prowadzenie: Janusz Jabłoński i Tomasz Gregorczyk

Data emisji: 23.04.2025

Godz. emisji: 23.00

pg/k

Czytaj także

Jorgos Skolias. Człowiek - głos

Ostatnia aktualizacja: 29.02.2024 01:00
Jorgos Skolias urodził się w Zgorzelcu, od lat mieszka w Krakowie. Jest Polakiem o greckich korzeniach, ale podkreśla, że jego miejscem tak naprawdę jest muzyka.
rozwiń zwiń