Grupa Empik, należąca do NFI Empik Media & Fashion oraz Virtualo Sp. z o.o. podpisały umowę joint venture, w wyniku której Empik objął 51 proc. udziałów w spółce Virtualo przygotowującej i dystrybuującej treści cyfrowe do polskich i zagranicznych księgarni internetowych - podał Empik w komunikacie prasowym.
"Empik będzie odpowiedzialny za dystrybucję e-booków za pośrednictwem sklepu internetowego empik.com. Wspólny projekt Empiku i Virtualo stanowi swego rodzaju przełom na rynku e-booków w Polsce. Technologia, know-how i doświadczenie Virtualo w połączeniu z silną marką Empiku przyczynią się do szybkiego rozwoju tego jeszcze stosunkowo młodego rynku" - podała spółka.
"Jak prognozują Virtualo i Empik: w ciągu maksymalnie dwóch lat ceny czytników treści cyfrowych znacznie zmaleją, co - obok dynamicznego wzrostu oferty dostępnych tytułów - przyczyni się do popularyzacji i umasowienia e-booków. Empik włączy e-booki do oferty swojego sklepu internetowego empik.com już w najbliższe wakacje" - podano.
Empik poinformował też, że partnerzy zapowiadają szybki przyrost oferty m.in. poprzez wymianę treści książek oraz wydawnictw czy publikacji (content) z jednym z niemieckich operatorów, z którym rozmowy są finalizowane.
Aktualnie oferta Virtualo obejmuje 1250 e-booków, zarówno tytułów specjalistycznych, akademickich, jak i beletrystyki (w formacie "otwartym" do odtworzenia na wszystkich dostępnych czytnikach).
Obecnie Virtualo współpracuje z 30 wydawcami między innymi z C.H. Beck, Langenscheidt, LektorKlett, W.A.B., Wydawnictwa UW czy Nasza Księgarnia.
Ważną gałęzią działalności Virtualo jest wypożyczalnia e-booków, gdzie Virtualo udostępnia za opłatą dany tytuł klientom w postaci pliku elektronicznego zabezpieczonego przed dalszą dystrybucją na określony czas (7 lub 30 dni). Wypożyczalnia generuje aktualnie 20 proc. przychodów.
tk, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR), PAP