Opis |
14.00 -14.30-
Jak nie dać się "wkręcić" w zakupy?
Czerwony kolor w restauracjach typu fast food, najdroższe towary na wysokości wzroku, chleb i mleko na końcu sklepu spożywczego, czy wolna muzyka w galeriach handlowych - to tylko niektóre chwyty, które "testują" na nas sklepy i restauracje.
Czy takie prozaiczne rzeczy naprawdę mogą przekonać nas do zakupów? Dlaczego się na nie łapiemy? W jaki sposób można się przed nimi bronić?
STUDIO: dr Konrad Maj psycholog społeczny Uniwersytet SWPS,+ specjalista od marketingu sensorycznego- Ola Portykus
SONDA: Jak sklepy próbują Cię zachęcić do zakupów? Jakie chwyty znasz? Czy poddajesz się takim rzeczom?
14.35 KONKURS KRĘCOŁ
15.00
1.Mam odjazd na
Hejtstop czyli zamalowywanie wulgarnych malunków w miastach + walka z hejtem w internecie
,,Z okazji walentynek j… Żydów", ,,Polonia to k…", ,,HWDP" - jak często widzimy na murach i ścianach wulgarne i agresywne napisy, malunki genitaliów i nazistowskich symboli? Nie jesteśmy na nie skazani. Jeżeli graffiti wyda nam się obraźliwym wandalizmem, niezasługującym na miejsce w publicznej przestrzeni, możemy je zgłosić do Hejtstopu. ,,Widzisz Hejta? Zrób zdjęcie telefonem, zaznacz na mapie, wgraj zdjęcie, my zadziałamy aby hejt znikł". - informuje Kampania Hejtstop na swojej stronie. Dotychczas zgłoszono 1373 hejtów. Głównym zadaniem akcji jest zamalowywanie nienawistnych napisów. Poza walką z hejtem na mieście, Hejtstop walczy również z mową nienawiści w internecie. Studio: Joanna Grabarczyk z Hejtstopu.
Materiał: Zamalowywanie wulgaryzmów z Hejtstopem LUB sonda o wulgarnych napisach.
15.35 Korespondencja Londyn- Adam Dąbrowski
15.43 -EURANET PLUS
|