Jak poinformowała UEFA aplikacje napłynęły z 206 krajów, a w okresie składania zamówień każdego dnia napływało średnio 400 tysięcy zgłoszeń. Ogólna liczba chętnych - ponad 12 milionów - jest rekordowa w historii mistrzostw.
Przez nadchodzący tydzień wszystkie osoby, które złożyły zamówienia, zostaną powiadomione przez pocztę elektroniczną o wyniku losowania.
W drodze losowania do kibiców trafi 41 procent z ogólnej puli około 1,4 mln biletów, czyli około 575 tysięcy wejściówek. Pozostałe zostaną przekazane federacjom narodowym (32 proc.), sponsorom, gościom UEFA i nabywcom pakietów biznesowych. Bilety kosztują od 30 do 600 euro, w zależności od kategorii i rangi meczu.
Zarejestrowani na portalu UEFA otrzymają e-maila. - Będzie to mail z gratulacjami, bądź z informacją, że nie udało się - mówi Juliusz Głuski z Euro 2012 Polska.
UEFA na razie nie żąda, aby płacić za bilety. Wszelkie polecenia zapłaty, które będą przychodzić już dziś prawdopodobnie pochodzą od oszustów. Osoby, które zostaną wylosowane powinny poczekać na list, który przyjdzie tradycyjną pocztą z UEFA.
- To będzie gwarancja, że nikt nas nie chce oszukać. Jeśli ktoś chce teraz zapłacić, za rzekomo wylosowany bilet to niech tego nie robi. To oznacza, że informacja pochodzi od oszusta - mówi Juliusz Głuski.
Każdy kto zostanie wylosowany przez UEFA może uważać się za szczęściarza. Jest o wiele więcej chętnych niż miejsc na stadionach. Komputer musiał losować przez kilka dni.
- Nie było żadnych kulek, ani sierotki, tylko system komputerowy, a losowanie nadzorował notariusz. Kibice chcieli kupić ponad 12 milionów biletów, a wszystkich dostępnych jest milion czterysta tysięcy. Pula z której teraz sprzedawane są bilety to 41 procent całej kwoty biletów - mówi Juliusz Głuski.
Bilety, które nie zostaną wykupione wrócą do ogólnej puli i prawdopodobnie będą jeszcze raz losowane. Ponadto będzie możliwość kupna wejściówek.
W lipcu uruchomiony zostanie specjalny portal odsprzedaży biletów, a do tego swoją pulę będzie sprzedawał PZPN. Dodatkowo będzie można wygrać bilet w konkursach organizowanych przez sponsorów.
pk, man