"W nowoczesnej gospodarce kluczowym elementem jest komunikacja i współpraca pomiędzy zespołami i firmami. Dlatego pracownicy domagają się rozwiązań mobilnych umożliwiających wykonywanie pracy poza typowym stanowiskiem, natomiast przedsiębiorstwa poszukują efektywnych sposobów wykorzystania technologii w celu podniesienia wydajności pracy.. Latem mobilność staje się dla pracowników jeszcze ważniejsza. Najnowsze rozwiązania do komunikacji i współpracy umożliwiają uczestnictwo w spotkaniach i szybkie podejmowanie decyzji, a jednocześnie dają swobodę pracy w każdym miejscu i o każdym czasie, przy użyciu różnych urządzeń, których wybór może być dostosowany do osobistych preferencji użytkownika” – powiedział Artur Czerwiński, dyrektor ds. technicznych, Cisco Polska.
Cisco Unified Communications (UC) wersja 9.0
Cisco Unified Communications to główna platforma do współpracy w ofercie Cisco, której zadaniem jest zarządzanie wszystkimi punktami końcowymi, w tym wideo. Najnowsza aktualizacja umożliwia podłączenie do środowiska zunifikowanej komunikacji firmy Cisco punktów końcowych innych firm rozszerzając środowisko również o telefony komórkowe. Dodatkowomożliwe będzie inicjowanie połączeń poprzez wykorzystanie adresu email zamiast numeru telefonu, co jest szczególnie przydatne przy połączeniach wideo.
- „Extend and Connect” – nowa funkcja Cisco Unified Communications Managera współpracuje z aplikacją Cisco Jabber umożliwiając podłączenie do środowiska UC telefonów zewnętrznych, np w hotelach, centrach konferencyjnych, na lotniskach, a nawet w tak odległych miejscach, jak platformy wiertnicze.
- Wystarczy, że pracownik pracujący zdalnie lub będący w podróży służbowej zarejestruje numer wybranego telefonu w zainstalowanym na jego komputerze kliencie aplikacji Jabber, a wszystkie połączenia głosowe będą automatycznie przekierowywane na ten aparat. Umożliwia to pracownikom korzystanie z dowolnego telefonu – starego, nowego, analogowego, cyfrowego, czy IP – a zarazem wykorzystywanie wszystkich zaawansowanych funkcji komunikacyjnych, takich, jak status obecności, komunikator internetowy, czy „kliknij-aby-zadzwonić”. Funkcja „Extend and Connect” pozwala zachować doskonałą jakość głosu przez cały czas trwania rozmowy bez względu na jakość łącza wykorzystywanego do transmisji danych. Dzięki „Extend and Connect” przedsiębiorstwa mogą wykorzystać do maksimum wcześniejsze inwestycje używając istniejących urządzeń końcowych, a zarazem ułatwiając migrację ze starszych systemów PBX poprzez udostępnienie ich użytkownikom wszystkich możliwości środowiska Cisco UC.
- Oprócz tego, wsparcie konwergencji telefonii komórkowej i stacjonarnej umożliwia użytkownikom dowolnego telefonu komórkowego dostęp z dowolnego miejsca do funkcji telefonów biurkowych. Nie jest już koniecznie posiadanie smartfona, taryfy internetowej czy zainstalowanego na telefonie klienta mobilnego. Takie funkcje telefonii korporacyjnej, jak: zunifikowana skrzynka odbiorcza, sygnalizacja wiadomości oczekujących, oddzwanianie, telekonferencje czy skrócone wybieranie numerów wewnętrznych, są teraz dostępne poprzez nowy interfejs, który umożliwia połączenie Cisco Unified Communication Managera z systemem operatora telefonii komórkowej zapewniając przejrzystość, funkcjonalność i zarządzanie poza biurem.
- Cisco UC 9.0 obsługuje również nowoczesną funkcję „dial by email”, znanej również jako dzwonienie przez URI (Uniform Resource Identifier). Funkcja ta pozwala na połączenie z każdym użytkownikiem systemu poprzez wybranie jego adresu e-mail zamiast tradycyjnego numeru telefonu. Cisco UC 9.0 obsługuje zarówno starsze systemy, jak i przyszłe, oparte na URI, by jeszcze bardziej uprościć korzystanie z technologii wideo, takich jak TelePresence.
- Dostępność: Cisco UC 9.0 ma być dostępne w trzecim kwartale 2012 roku. Funkcja „Extend and Connect”, jedno z głównych ulepszeń nowej wersji, wymaga zarówno Cisco UC 9.0, jak i Cisco Jabber 9.1, który jest planowany na czwarty kwartał 2012r.
Następna Generacja Cisco WebEx Meetings
Następna generacja Cisco WebEx Meeting pozwala pracownikom współpracować w łatwy sposób za pośrednictwem aplikacji webowych, które wykorzystują na co dzień.
Udoskonalone rozwiązanie Cisco WebEx Meeting Spaces pomaga użytkownikom zarządzać całym cyklem organizacji spotkania: jego przygotowaniem, prowadzeniem i podsumowaniem. Obejmuje to dostęp z komputera lub urządzenia mobilnego i możliwość pracy zespołowej na plikach i prezentacjach, planowanie spotkań, udostępnianie harmonogramów i innych materiałów, takich jak notatki, nagrania i inne istotne dokumenty. Cisco WebEx Meetings Spaces zawiera również zintegrowany komunikator internetowy, obsługuje dwukierunkową transmisję wideo w jakości HD i Voice over IP (VoIP) na urządzenia mobilne. WebEx Meeting Spaces jest dostarczane poprzez chmurę Cisco WebEx, która zapewnia wysoki poziom dostępności i skalowalności oraz zabezpieczenia klasy korporacyjnej
- WebEx Meetings współpracuje z najpopularniejszymi urządzeniami komputerowymi, w tym również smartfonami i tabletami opartymi na systemach operacyjnych Apple iOS i Google Android.
Narzędzia społecznościowe
Narzędzia społecznościowe udostępniają funkcje i możliwości znanych konsumentom sieci społecznościowych na urządzenia i rozwiązania wykorzystywane w pracy.
- Rozwiązanie Cisco WebEx Social (wcześniej znane jako Cisco Quad) ułatwia pracownikom dzielenie się wiedzą, szukanie specjalistów i informacji, a także tworzenie efektywnych, wirtualnych grup roboczych. WebEx Social łączy rozwiązania do współpracy społecznościowej oraz współpracy w czasie rzeczywistym (obejmujące wideo, głos, komunikatory, status obecności i konferencje internetowe)) w jedno, zintegrowane narzędzie. W najnowszej wersji WebEx Social Cisco wprowadza również nowe narzędzie do obsługi wideokonferencji przez przeglądarkę, dzięki któremu pracownicy mogą zwiększać rozdzielczość aż do jakości HD bez konieczności uruchamiania oddzielnej aplikacji. Wideokonferencje te są zgodne z szerokim spektrum urządzeń wideo, takich jak: Cisco TelePresence, wideo telefon IP czy mobilne lub cienkie klienty. Użytkownicy mogą też oglądać, dołączać się lub rozpoczynać spotkanie bezpośrednio z poziomu swojego kalendarza w WebEx Social, co pozwala na lepszą integrację z konferencjami w systemie WebEx.
W Europie rozwiązanie Cisco WebEx Social jest dostępne w wersji instalowanej na miejscu u klienta (WebEx Social Server).