Nowy Wiedźmin, wcześniej znany pod nazwą Canis Majoris, to jeden z projektów zaprezentowanych w ramach Aktualizacji Strategii Grupy CD PROJEKT. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5 i korzystać będzie z rozwiązań technologicznych rozwijanych przez CD PROJEKT RED na potrzeby zapowiedzianej w marcu nowej wiedźmińskiej sagi.
Za projektem stoi studio Fool’s Theory, specjalizujące się w grach role-playing — w tym osoby, które wcześniej pracowały przy "Wiedźminie 2: Zabójcach Królów" oraz "Wiedźminie 3: Dzikim Gonie". CD PROJEKT RED sprawuje pełny nadzór kreatywny nad tworzeniem remake’u, który obecnie znajduje się na wczesnym etapie produkcji.
– Wiedźmin to był początek CD PROJEKT RED, od tego wszystko się dla nas zaczęło. To była nasza pierwsza gra i przełomowy moment dla studia. Remake jest równie ważny, bo będzie dla nowego pokolenia graczy okazją, by po raz pierwszy przeżyć początek historii Geralta – powiedział Adam Badowski, szef studia CD PROJEKT RED. – Dobrze znamy zespół Fool’s Theory, są wśród nich nasze koleżanki i koledzy, którzy pracowali z nami przy serii. Przede wszystkim to szalenie ambitni ludzie tworzący świetne gry. Znają materiał źródłowy i zdają sobie sprawę, że na ten remake gracze czekają od dawna. To dopiero początki tego projektu, ale wierzę, że warto będzie czekać.
mat prasowe/mg