Naukowcy zaproponowali barwę białą, choć równocześnie zwracają uwagę, że nie musi to być akurat ten kolor. Są zdania, że czwarte, dodatkowe światło przynosi pozytywne skutki w ruchu ulicznym, w którym udział biorą zarówno samochody autonomiczne, jak i te sterowane bezpośrednio przez kierowcę. Białe światło mogłoby być sygnałem dla samochodów autonomicznych, które koordynują swój ruch, aby usprawnić przejazd przez skrzyżowanie, a kierowcy mieliby się do nich dopasować. Co ważne inne, nieautonomiczne, pojazdy musiałyby po prostu podążać za pojazdem przed nimi.
Amerykańscy badacze koncepcję czwartego koloru w sygnalizacji świetlnej rozwijają od 2020 roku i jak twierdzą: "Jeśli obecne są samochody autonomiczne, biały kolor dodatkowo usprawnia przejazd aut przez skrzyżowanie. Zmniejsza to również zużycie paliwa, ponieważ ruch drogowy jest mniejszy. Oprócz tego – im więcej pojazdów porusza się dzięki wytycznym z sygnalizatora czterostopniowego, tym ruch samochodów przez skrzyżowanie jest sprawniejszy, a do tego zmniejsza to jeszcze mocniej zużycie paliwa. Kiedy tylko 10-30 procent ruchu na skrzyżowaniu z nową sygnalizacją świetlną składało się z pojazdów autonomicznych, symulacje wykazały, że nastąpiła stosunkowo niewielka poprawa przepływu ruchu. Wraz ze wzrostem liczby samochodów niesterowanych przez ludzi, rosły też wspomniane wcześniej korzyści".
mk