Logo Polskiego Radia
Trójka
Agnieszka Furtak-Bilnik 10.12.2014

Czubaszek, Nergal i święta, czyli rzecz o kontrowersyjnych reklamach

Biały puch, kulig, dzwoneczki i domowe ciepło - oto głęboko zakorzeniony w naszej kulturze obraz Świąt Bożego Narodzenia. Co na to twórcy reklam?
Sielankowy obraz rodzinnego ciepła jest znakiem rozpoznawczym większości reklam przedświątecznychSielankowy obraz rodzinnego ciepła jest znakiem rozpoznawczym większości reklam przedświątecznychGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Rodzinne święta w górskim domku z kominkiem... (Z dala od Trójki)
Czytaj także

Taki obraz jest też często elementem fabuły wielu reklam przedświątecznych. - Polscy producenci reklam nie są chyba w stanie stworzyć niczego oryginalnego w kontekście świąt. W polskich warunkach bardzo trudno jest sformułować przekaz przewrotny - uważa Marcin Nowak-Lubecki z agencji reklamowej Lowe Warsaw.

Głośnym przykładem takiej próby, której efekt jest odbierany w niektórych środowiskach jako co najmniej dyskusyjny, jest pojawienie się w świątecznej reklamie sieci księgarń Marii Czubaszek czy Nergala.

A jak sytuacja wygląda w innych krajach? Marcin Nowak - Lubecki przytacza w audycji przykłady kontrowersyjnych reklam emitowanych w stacjach zagranicznych.

***

Tytuł audycji: Z dala od Trójki

Prowadził: Jan Niebudek

Gość: Marcin Nowak-Lubecki (agencja reklamowa Lowe Warsaw)

Data emisji: 10.12.2014

Godzina emisji: 9.45

(fbi, ei)