IAR
Tomasz Owsiński
04.01.2011
Bądź ostrożny na wyprzedażach
Psycholog Andrzej Tucholski zwrócił uwagę, że ceny wielu produktów zostają przed obniżką podwyższone, tak, iż ich końcowa cena wcale nie jest dużo niższa.
Glow Images/East News
Z kolei karty płatnicze sprawiają, że czynność kupowania zostaje w umyśle klientów oddzielona od związanej z nią czynności wydawania pieniędzy - dodał Andrzej Tucholski.
Kupowanie podczas wyprzedaży daje jednak klientom złudne poczucie zaspokojenia pewnych potrzeb psychologicznych. Psycholog wyjaśnił, że kupujący mają poczucie wolności - rzadkie w obecnej rzeczywistości - oraz wydaje im się, iż na wiele mogą sobie pozwolić. Zdaniem Krzysztofa Tucholskiego, powinniśmy zachować dystans do wyprzedaży i nie planować na ten czas ważnych zakupów. Psycholog zalecał, by chodząc po sklepach oglądać produkty z podobnym nastawieniem, jakie mamy na przykład podczas zwiedzania egzotycznego bazaru w krajach arabskich.
to