Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
Przemysław Goławski 09.07.2010

Grunwald: Reaktywacja

Startuje promocja 600. rocznicy Bitwy pod Grunwaldem. Nowoczesne technologie pozwoliły ożywić historyczne wydarzenie.

Dzięki grafice komputerowej promocja ważnych wydarzeń staje się dziś łatwiejsza. Co istotne, technologie 3D, łączenie animacji komputerowych z żywym planem, efekty specjalne, zdecydowanie zwiększają atrakcyjność filmów, które opowiadają o historii kraju. Wszystkie te rozwiązania wykorzystano przypominając o rocznicy Bitwy pod Grunwaldem.

Filmy promujące kampanię „Grunwald – Walka 600-lecia” zostały wyreżyserowane przez Tomasza Bagińskiego, twórcę takich animacji jak „Katedra” czy „Sztuka spadania”. Reżyser do współpracy zaprosił cenionych aktorów. W rolę rycerza Korony wcielił się jeden z najlepszych polskich aktorów młodego pokolenia Eryk Lubos („Moja Krew”, „Dom zły”). Zbroję Zakonu Krzyżackiego przywdział Henryk Dąbrowski („Pittbull”, „Wydział zabójstw”). Nad kostiumami czuwała Magdalena Biedrzycka –nagrodzona niedawno na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych („Joannę” Feliksa Falka) i zdobywczyni Europejskiej Nagrody Filmowej („Katyń” Andrzeja Wajdy). Producentem wszystkich spotów jest Platige Image. Cała kampania zrealizowana została na zamówienie Narodowego Centrum Kultury oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Tak wyglądały kulisy powstawania filmów:

Aktorskie spoty to kolejny etap kampanii promocyjnej, która rozpoczęła się od animowanych zwiastunów. Już teraz filmy oglądać można w telewizji, jako zapowiedź tegorocznych obchodów 600. rocznicy Bitwy pod Grunwaldem.

pg