Logo Polskiego Radia
migracja
migrator migrator 04.01.2010

Telewizyjna "Jedynka" najpopularniejsza w Polsce

Mimo krytyki, jaka spada na telewizję publiczną, to TVP1 pozostaje najpopularniejszą stacją telewizyjną w Polsce, wynika z raportu AGB Nielsen Media Research, przygotowanego dla "Dziennika Gazety Prawnej".

Mimo krytyki, jaka spada na telewizję publiczną, to TVP1 pozostaje najpopularniejszą stacją telewizyjną w Polsce, wynika z raportu AGB Nielsen Media Research, przygotowanego dla "Dziennika Gazety Prawnej".

W minionym roku "Jedynka" odnotowała 20,88 proc. udziału w rynku. Na drugim miejscu uplasowała się TVN, która miała 15,95 proc., a tuż za nią TVP2 (15,38 proc.) i Polsat - (14,80 proc.). TVP1 jest najsilniejszą stacją także w grupie widzów w wieku 16-49 lat, czyli najcenniejszej z punktu widzenia reklamodawców.

Największe stacje telewizyjne z roku na rok tracą jednak swoją pozycję na rzecz kanałów tematycznych. Udział w rynku pozostałych - poza wymienionymi - stacji, w tym tematycznych, sięga już łącznie niemal 33 proc.

Na liście najchętniej oglądanych przez Polaków programów królują seriale i to te wyprodukowane dla TVP. Pierwsze miejsce zajmuje "M jak miłość" (TVP2), a dalej "Ranczo" i "Ojciec Mateusz" (oba TVP1).

rk,PAP