Logo Polskiego Radia
Trójka
Beata Krowicka 04.02.2016

Podatek od sprzedaży detalicznej. Pomoże czy zaszkodzi polskim sklepom?

Według zapowiedzi premier Szydło podatek od sprzedaży detalicznej ma chronić lokalny biznes. Niektórzy przedstawiciele polskich sieci mają jednak wątpliwości...
Posłuchaj
  • Jak nowy podatek wpłynie na polski handel? (Puls Trójki)
Czytaj także

Wojciech Kruszewski, prezydent rady Polskiej Izby Handlu, wyjaśniał w radiowej Trójce, że we wcześniejszych zapowiedziach rządu mówiono o podatku obowiązującym hipermarkety, czyli sklepy wielkopowierzchniowe.

Projekt jednak ewoluował i obecnie mówi się też o sieciach franczyzowych, wśród których jest kilka polskich przedsiębiorstw. Kruszewski wyjaśniał, że do polskich sieci należą małe i średnie sklepy, które będą płaciły taką samą stawkę podatku, jak hipermarkety.

Paweł Budrewicz, ekspert Centrum im. Adama Smitha, uważa, że zepsuto dobry pomysł. Jego zdaniem potrzebny jest jeden niski podatek obrotowy dla całej branży, który zastąpiłby CIT. Dodał, że wielkie koncerny nie mogłyby od niego uciec.

Czy proponowany przez PiS podatek od sprzedaży detalicznej spowoduje, że nasze zakupy staną się droższe? Zapraszamy do wysłuchania audycji.

***

Tytuł audycji: Puls Trójki
Prowadziła: Beata Michniewicz
Goście: Wojciech Kruszewski (Polska Izba Handlu), Paweł Budrewicz (Centrum im. Adama Smitha)
Data emisji: 04.02.2016
Godzina emisji: 17.44

bk/fbi