Logo Polskiego Radia
Trójka
Izabela Woroniecka-Cieślak 10.12.2015

Czy warto ograniczyć sprzedaż alkoholu?

Do Sejmu trafił projekt ustawy rozszerzającej uprawnienia samorządów do ograniczania sprzedaży napojów alkoholowych. Handlowcy już dziś przewidują straty i liczne bankructwa.
Posłuchaj
  • Goście Kuby Strzyczkowskiego dyskutują na temat ograniczenia sprzedaży alkoholu (Za, a nawet przeciw/Trójka)
Czytaj także

Dyrektor Biura Związku Miast Polskich Andrzej Porawski zapewnia w Trójce, że projekt ustawy nie powstał z myślą o zamykaniu punktów sprzedaży. - Zamierzamy umożliwić radom gmin ograniczanie sprzedaży w określonych miejscach i z określonych powodów, np. od godziny 22.00 do 6.00 - tłumaczy.

Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, uważa z kolei, że skutkiem ograniczenia sprzedaży alkoholu nie będzie zmniejszenie jego spożycia. - To nie jest tak, że im więcej jest punktów sprzedaży, tym więcej się pije. Trzeba uczyć ludzi pić po ludzku. Alkohol jest częścią kultury życia codziennego i świętoszkowate likwidatorstwo do niczego nie doprowadzi - twierdzi.

W audycji wypowiadają się słuchacze Trójki, a także eksperci i znawcy rynku. Rozmówcy Kuby Strzyczkowskiego prezentują różne opinie na temat projektu ustawy i argumentują je na antenie.

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: Andrzej Porawski (dyrektor Biura Związku Miast Polskich), Andrzej Szumowski (przewodniczący Rady Głównej Związku Pracodawców "Polski Przemysł Spirytusowy"), Krzysztof Brzózka (dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych), Andrzej Faliński (dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji), dr Bohdan Woronowicz (specjalista terapii uzależnień, psychiatra), Roman Myśliwiec (prezes Stowarzyszenia Winiarzy Podkarpacia)
Data emisji: 10.12.2015
Godzina emisji: 12.07

iwo

Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji: