Logo Polskiego Radia
Jedynka
Andrzej Gralewski 12.08.2011

Łódź ma pomysł na promocję miasta

Każdy sposób jest dobry, żeby promować atrakcje turystyczne tak ciekawego miasta jak Łódź. Na początek będą robili to... taksówkarze.
Bank przy ulicy Tadeusza Kościuszki 15 w Łodzi. Wnętrza banku zagrały wnętrza Domu Bankowego Kramera w filmie Vabank.Bank przy ulicy Tadeusza Kościuszki 15 w Łodzi. Wnętrza banku "zagrały" wnętrza Domu Bankowego Kramera w filmie "Vabank".Wikimedia Commons/Ralf Lotys lic. CC

Kilkudziesięciu łódzkich taksówkarzy przechodzi szkolenie zorganizowane przez Urząd Miasta. Poznają historię i atrakcje turystyczne Łodzi. Dzięki tej wiedzy będą mogli promować miasto, przede wszystkim wśród turystów.

Niektórzy taksówkarze zgłosili się na kurs, żeby poznać atrakcje turystyczne, bo nawet nie zdawali sobie sprawy, że budowle, które wielokrotnie mijali, mają swoją historię.

A Łódź jest ciekawym miastem. Jest tam choćby największy cmentarz żydowski w Europie i największy pałac fabrykancki w Polsce. – Kiedyś pięć godzin woziłem Anglika, który tak zachwycił się miastem, że chciał poznać jego zabytki. Chociaż wysiadał na nieciekawym dworcu... – mówił jeden z kursantów Bartoszowi Florczakowi.

Urząd Miasta planuje podobne szkolenia dla innych grup zawodowych, m.in. pracowników kultury, policjantów i strażników miejskich.

(ag)