Podstawową kwestią, której dotyczy dokument, jest to, czy zarząd infrastruktury, czyli torów, powinien być odrębny od przedsiębiorst przewozowych. - Zależy nam na tym, żeby zapewnić konkurencję wewnątrz sektora kolejowego. Z badań wynika, że pełna separacja oznacza z reguły o 20-30 proc. wyższe koszty, a ułożenie tych relacji w holdingu jest tańsze - mówił Bogusław Liberadzki, europoseł SLD.
Czy po wprowadzeniu nowych rozwiązań do Polski wejdą przewoźnicy z innych krajów? Na ile poszczególne państwa będą miały swobodę w kształtowaniu własnej polityki transportowej? O tym w audycji.
Gość "Sygnałów dnia" wspominał także wyzwanie ogranizacyjne, jakim była pielgrzymka Jana Pawła II do Polski w 1997 roku i wyjaśniał, dlaczego w tamtym czasie polska kolej pod wieloma względami działała lepiej niż dziś.
***
Tytuł audycji: Sygnały dnia
Prowadzi: Piotr Gociek
Gość: Bogusław Liberadzki (europoseł SLD)
Data emisji: 26.07.2016
Godzina emisji: 8.15
mg/ab
Zapis całej rozmowy