Logo Polskiego Radia
Jedynka
Aneta Hołówek 06.11.2014

Nowe etykiety ułatwią życie klientom

- Jestem konsumentem i mam prawo do informacji. Jeżeli czegoś nie mogę przeczytać, to tego nie kupuję - mówi Dariusz Łomowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Nowe etykiety ułatwią życie klientom Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Nowe etykiety ułatwią życie klientom (Cztery Pory Roku/Jedynka)
Czytaj także

W grudniu tego roku wchodzą w życie nowe unijne przepisy dotyczące etykiet na produktach spożywczych. Zmieni się wielkość liter, etykiety mają być bardziej czytelne, będą też kary dla importerów i producentów żywności, którzy nie dostosują się do nowych wymogów prawa.

Nowe przepisy dotyczą nie tylko czytelności napisów, ale także rodzaju informacji, które muszą być na etykiecie. - Wytłuszczoną czcionką, czy podkreśleniem klient będzie musiał być poinformowany o alergenach zawartych w produkcie - wyjaśnia gość "Czterech Pór Roku”.

Na etykietach obowiązkowo będzie musiała się znaleźć informacja o  wartości odżywczej. Nowe rozporządzenie zawiera również wytyczne dotyczące informowania konsumentów o kraju pochodzenia żywności.

Prowadził: Bogdan Sawicki

Goście: Dariusz Łomowski

Tytuł audycji: Cztery Pory Roku

Data emisji: 6.11.2014

Godzina emisji: 11.20

(ah/ag)