Jedynka
Piotr Grabka
16.04.2012
Spór o historię. Reforma zaszkodzi?
Nowa podstawa programowa nauczania historii w szkołach ponadgimnazjalnych podzieliła polityków i ekspertów. Na antenie Jedynki głos w sprawie zabrał Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.
Jan Ołdakowski w studiu radiowej JedynkiWojciech Kusiński/PR
Posłuchaj
-
Spór o historię. Reforma zaszkodzi?
Czytaj także
- U podstaw tej reformy legła bardzo ciekawa i słuszna myśl, że nie ma sensu uczyć historii poprzez tzw. pamięciówkę. To przecież dziesiątki tysięcy faktów, dat i nazwisk. Chciano skończyć z podejściem encyklopedycznym, czyli bardzo fachowym językiem i opisem, i przejść do opisu, który ma budzić różne skojarzenie oraz powodować, że dzieciom będzie się łatwiej przyswajało tą wiedzę. Niestety, ale poszło to wszystko w zdecydowanie złą stronę - mówił gość "Czterech pór roku".
Zdaniem Jana Ołdakowskiego założenie, że historia będzie przedstawiana w szkołach jako pewien proces, zuboży jej nauczanie. O wiele lepsze - kontynuował dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego - byłoby potraktowanie historii jako wstęp do innych przedmiotów, takich jak język polski czy wychowanie obywatelskie.
Te i inne opinie Jana Ołdakowskiego na temat reformy szkolnictwa i nauczania historii w szkołach znajdziesz w nagraniu audycji.
Rozmawiał Wiesław Molak.
pg