Logo Polskiego Radia
Jedynka
Piotr Grabka 21.08.2014

Rynek muzyczny w Polsce. Płyty CD trzymają się mocno

- W 2013 roku 20 procent muzyki była sprzedawana w Polsce w postaci cyfrowej, a 80 procent stanowiła sprzedaż płyt CD. Jesteśmy więc dosyć konserwatywnym rynkiem - mówił w Jedynce Piotr Kabaj, prezes Warner Music Polska.
Rynek muzyczny w Polsce. Płyty CD trzymają się mocnoGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Rynek muzyczny w Polsce (Popołudnie z Jedynką)
Czytaj także

Gość "Popołudnia z Jedynką" dodał, że zdecydowaną większość nabywców płyt CD stanowią osoby powyżej 35. roku życia. Jak tłumaczył, najczęściej kierują nimi dwa motywy: lubią przedmioty lub kupują płytę komuś innemu w prezencie.

Jakie przełożenie na polski rynek muzyczny będzie miał rozwój cyfrowych formy dystrybucji i jak wpłynie to na możliwości promocji polskich wykonawców - dowiesz się z nagrania audycji.

W debacie dnia uczestniczyli również: Adrian Ciepichał - szef Wimp Polska (oddziału skandynawskiego serwisu streamingowego oferującego ponad 18 milionów utworów muzycznych) oraz Sidney Polak - perkusista zespołu T. Love i artysta solowy.

Rozmawiał Roman Rogowiecki.

pg/mm