Logo Polskiego Radia
Jedynka
Anna Wiśniewska 08.07.2014

Innowacyjne firmy poszukiwane. Rusza nabór do konkursu Deloitte Technology Fast 50

Do 17 lipca przedsiębiorstwa, które rozwijają oprogramowanie, systemy dystrybucji, te zajmujące się e-handlem czy biotechnologią, mogą zgłaszać się do konkursu Deloitte Technology Fast 50.
InnowacjeInnowacjeGlow Images
Posłuchaj
  • O konkursie Deloitte Technology Fast 50 mówił w Radiowej Jedynce gość audycji Po pierwsze ekonomia Piotr Świętochowski z firmy doradczej Deloitte /Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Cel to wyłonienie najbardziej dynamicznie rozwijających się biznesów w Europie Środkowo-Wschodniej, podkreśla Piotr Świętochowski z firmy doradczej Deloitte.

- Główna kategoria Technology Fast 50 bazuje na wzroście obrotów firm, które w nim uczestniczą, na przestrzeni ostatnich pięciu lat – mówi Świętochowski. - Uznaliśmy, że warto promować nowe biznesy, dlatego w konkursie jest podkategoria „Wschodzące gwiazdy” dla firm, które działają co najmniej trzy lata, ale nie dłużej niż pięć lat i w ciągu każdego roku działalności osiągnęły obroty minimum 30 tys. euro. Ich sukces również mierzony jest wzrostem obrotu w ciągu tych lat, w których działają – dodaje.

Druga podkategoria to „Wielka piątka” dla największych firm, które w ubiegłym roku uzyskały obroty powyżej 25 mln euro.

Największe szanse mają małe firmy

Wbrew pozorom największe szanse w głównej kategorii konkursu mają małe firmy.

- Ten konkurs promuje biznesy, które są w początkowej fazie rozwoju, dlatego że duże stopy zwrotu, osiągane na przestrzeni pięciu lat, łatwiej uzyskać firmom, które są albo w pierwszym – drugim roku działalności, albo są małe i później intensywnie się rozwijają – wyjaśnia Świętochowski.

Szansa na rozwój i promocję

Uczestnictwo w konkursie i znalezienie się w rankingu to dla firm szansa na szybszy rozwój i promocję.

- Ranking funkcjonuje już paręnaście lat i jest bardzo znany, szczególnie w branży IT. Uczestnictwo daje rozpoznawalność. Sam fakt, że firmy umieszczają na swojej stronie internetowej logo konkursu, sprawia, że czują się bardziej dowartościowane. Konkursowi towarzyszy kampania w mediach, która umożliwia wypromowanie się tych firm. Jest też dużo spotkań biznesowych, na których można nawiązać kontakty z kontrahentami, inwestorami – mówi Świętochowski.

Połowa firm w konkursie z Polski

W zeszłym roku polskie firmy stanowiły prawie połowę wszystkich podmiotów, które znalazły się w rankingu. Najwyższą, trzecią pozycję zajął producent oprogramowania z Krakowa.

- Siłą polskich firm jest oczywiście innowacyjność, ale i dostęp do naszego rynku, który jest stosunkowo duży. Firmy polskie rozwijają się najpierw na terenie Polski, później dopiero myślą o ekspansji za granicę – mówi Świętochowski.

Rok temu pierwsze miejsce należało do rumuńskiej firmy zajmującej się sprzedażą biletów lotniczych i miejsc hotelowych. Co ciekawe wkład w jej powstanie mieli Polacy z podobnego serwisu.

Udział w konkursie jest bezpłatny.

Karolina Mózgowiec, awi