Jak wyjaśnia Robert Kremser z Bisnode Polska, najwięcej – aż 51 tysięcy pytań dotyczyło firm niemieckich – to wzrost w ciągu roku o 71 procent. Na następnych miejscach znajdują się firmy z Francji i Wielkiej Brytanii. Ponadto, jak podkreśla, polskie firmy coraz częściej poszukują partnerów biznesowych poza naszym kontynentem. Takim nowym kierunkiem są kraje z Ameryki Południowej, Środkowej - Meksyk, Peru i Brazylia.
Co ciekawe jedynymi krajami, gdzie zainteresowanie spadło to są kraje skandynawskie – Finlandia, Dania.
Ekspert pytany co sprawdzają polskie firmy mówi, że przede wszystkim chcą potwierdzenia istnienia danej firmy. Ponieważ liczą na sprzedaż swoich produktów na obcych rynkach, chcą sprawdzić z jakimi partnerami mają do czynienia. Wyróżnia się tu branża spożywcza – jak mówi ekspert, bardzo ceniona jest wartość polskich zdrowych, ekologicznych produktów.
W przypadku tzw. ciepłych krajów, dominuje już nie eksport ale import. Polskie firmy sprawdzają swoich partnerów, od których chcą kupować towary.
Aleksandra Tycner, jk