Logo Polskiego Radia
Jedynka
Anna Wiśniewska 14.05.2016

I Międzynarodowe Forum Biznesu i Przedsiębiorczości Rodzinnej: biznes spotyka się z nauką i polityką

Biznes spotyka się z nauką i polityką. Po to, aby wspomóc i rozwijać firmy rodzinne w Polsce. W Warszawie w sobotę drugi dzień Międzynarodowego Forum Biznesu i Przedsiębiorczości Rodzinnej, którego organizatorem jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Posłuchaj
  • O Międzynarodowym Forum Biznesu i Przedsiębiorczości Rodzinnej mówili w „Porannych rozmaitościach” radiowej Jedynki: ks. prof. dr hab. Jan Przybyłowski z UKSW i Marta Wójcicka, jedna z uczestniczek spotkania (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

O tym, jak zrodził się pomysł organizacji takiego wydarzenia, mówi w radiowej Jedynce ks. prof. dr hab. Jan Przybyłowski, kierownik Katedry Teologii Pastoralnej i Nauk Pomocniczych na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

- To jest pomysł autorski. Zrodził się w rozmowach z ludźmi, którzy zajmują się prawami rodziny, bo od tego wyszliśmy. Później dotarliśmy do ludzi, którzy interesują się biznesem rodzinnym i przedsiębiorczością, ludzi, którzy taki biznes tworzą, i stwierdziliśmy, że w Warszawie jest jeszcze miejsce na kolejną inicjatywę, na takie międzynarodowe Forum, które pozwoliłoby rozmawiać o przedsiębiorczości rodzinnej, ale otworzyłoby też możliwość stworzenia nowych inicjatyw: portalu dla firm rodzinnych, kierunku studiów, powołanie nowej organizacji – wyjaśnia gość „Porannych rozmaitości”.

Przedsiębiorczość rodzinna dominuje w Polsce

W Polsce dominuje przedsiębiorczość rodzinna.

- Jako UKSW chcemy pokazać, jak połączyć dobrą teorię z dobrą praktyką przedsiębiorców rodzinnych – podkreśla ks. prof. dr hab. Jan Przybyłowski.

Problem sukcesji

Większość polskich firm rodzinnych powstawała w latach 90. i terazmierzy się z problemem sukcesji, o którym mówi z kolei Marta Wójcicka, jedna z uczestniczek spotkania, która w przyszłości przejmie gospodarstwo rolno-ogrodnicze swoich rodziców.

- Specyfika wiejskich firm skłania wszystkich sukcesorów do przejmowania firm rodzinnych. To jest naturalne. Gorzej mają właściciele firm działających na większą skalę, gdzie jest większy zasób pracowników. U nas jest naturalne, że córka czy syn jest następnym właścicielem firmy – mówi gość radiowej Jedynki.

Wiedza potrzebna w prowadzeniu firmy

Marta Wójcicka po uczestnictwie w Kongresie spodziewa się zdobycia dodatkowej wiedzy, którą będzie mogła w praktyce wykorzystać w prowadzeniu firmy rodzinnej.

- Być może dodatkowe informacje usprawnią funkcjonowanie naszego przedsiębiorstwa i pomogą stworzyć dokładniejszą wizję przyszłości – zaznacza Marta Wójcicka.

Tematy, które są poruszane na Forum, to źródła przewagi konkurencyjnej firm rodzinnych, ich finansowanie, kondycja, a także rola wartości chrześcijańskich w biznesie.

Patronat medialny nad Forum ma Program Pierwszy Polskiego Radia, a więcej informacji o tym wydarzeniu znaleźć można na stronie I Międzynarodowego Forum Biznesu i Przedsiębiorczości Rodzinnej w Warszawie.

Aleksandra Tycner, awi