Logo Polskiego Radia
Trójka
Petar Petrovic 04.09.2012

FSO potrzebuje pomocy państwa, by zachęcić inwestora

Czy zagraniczny inwestor wejdzie do fabryki samochodów osobowych na warszawskim Żeraniu? Szanse na to wciąż istnieją.
FSO potrzebuje pomocy państwa, by zachęcić inwestoramateriały prasowe/FSO

Cały czas zainteresowana jest tym kanadyjsko-austriackiej Magna, która miałby produkować dwa lub trzy raczej droższe modele. Z nieoficjalnych informacji, które zdobyła radiowa Trójka, wynika, że trwają rozmowy nad tym, żeby zwiększyć startowy pakiet z 60 tysięcy samochodów rocznie na 100 tysięcy.

Przewodniczący związku zawodowego inżynierów i techników w FSO Jacek Hoppe powiedział w radiowej Trójce, że związek nie jest informowany przez zarząd fabryki na temat planów nowych inwestycji i ewentualnych rozmów.

W Programie Trzecim Polskiego Radia pochwalił decyzję o rozpoczęciu produkcji od droższych modeli, gdyż mają one wyższy stopień opłacalności.

Zapewnił, że zakład jest przygotowany na podjęcie pracy oraz że pracownicy FSO są fachowcami i w krótkim czasie są gotowi na podjęcie działań. Dlatego inwestor może z miejsca rozpocząć produkcję, ale wymaga to zaangażowania nowych środków.

W opinii Jacka Hoppe Magna jest poinformowana o tym, jak wygląda stan zakładu. Dodał, że FSO potrzebuje pomocy strony rządowej po to, by zachęcić inwestora.

tagi: POLSKA