Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 18.09.2012

Fiat ma sposób na kryzys w Europie

Korzystając z zysków, jakie przynosi amerykański Chrysler, Fiat spróbuje przeczekać kryzys na rynku europejskim, a szczególnie we Włoszech.
Fiat ma sposób na kryzys w Europiefot. PAP/EPA/Jeff Kowalsky

Tak plany turyńskiego koncernu na najbliższe lata przedstawia jego dyrektor generalny Sergio Marchionne w wywiadzie dla rzymskiego dziennika “La Repubblica”

Marchionne zaczyna od zdementowania opinii, że Fiat szykuje się do opuszczenia Włoch. Tak została odczytana zapowiedź rezygnacji z programu, przewidującego zainwestowanie w tutejsze fabryki 20 miliardów euro, aby podwoić w najbliższym czasie ich produkcję. Plan ten jest dziś nierealny, ale Fiat nie opuszcza Italii, zapewnia dyrektor generalny. Na szczęście od kiedy posiada większość akcji Chryslera, jest on przedsiębiorstwem międzynarodowym.
Swoją strategię na najbliższe lata dyrektor generalny przedstawia następująco: postara się maksymalnie wykorzystać bezpieczeństwo finansowe, jakie zapewnia rynek amerykański, by chronić obecność Fiata we Włoszech i w Europie w tym dramatycznym momencie. Mówiąc inaczej, dodaje włoski menedżer, przeczekać burzę dzięki tej części przedsiębiorstwa, która przynosi zyski.