PGNiG stoi przed ogromnym wyzwaniem. Liberalizacja rynku oznacza nowych konkurentów, nowe usługi i walkę o każdego klienta. Wiele mówi się o zmienia marki. – Patrząc na doświadczenia zagranicznych firm z branży taka operacja może pomóc – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa prezes Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa . – Obecnie robimy analizę marki. Okazuje się, że zaledwie 20 proc. Polaków jest w stanie powiedzieć co kryje nasza nazw – dodaje prezes.
Oczywiście to nie będzie tylko zmiana lingwistyczna. Firma planuje także poszerzyć ofertę i zmienić sposób obsługi klienta. - Samo malowanie trawnika na zielona nie pomoże, jeśli zdecydujemy, że chcemy inny kolor, to taką decyzję podejmiemy – zapewnia Grażyna Piotrowska-Oliwa.
Na razie klienci mogą być zadowoleni. Od stycznia spadły ceny gazu o 10 proc. Obniżka to wynik długotrwałych negocjacji z Gazpromem. – Osiągnęliśmy maksimum ekonomiczne w negocjacjach z Gazpromem – mówi prezes spółki.
Więcej o przyszłości o rynku gazu m.in. o gazie łupkowym dowiesz się słuchając bądź oglądając "Salon Ekonomiczny Trójki i Dziennika Gazety Prawnej" .