- Chcieliśmy wykonać pewną fotografię stanu branży w momencie przełomowym, tuż przed wejściem na polski rynek serwisów dystrybuujących pliki muzyczne - wyjaśniał w Dwójce opiekun naukowy badań Patryk Gałuszka.
Jednym z najbardziej interesujących wniosków, do jakich doszli twórcy raportu "Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012", jest względnie dobra rynkowa kondycja nośników kompaktowych, przez wielu skazywanych "na wymarcie".
- Wciąż jest perspektywa wydawania płyt CD - zwracał uwagę Andrzej Kosowski, dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca. - Jeżeli przedstawiciel firmy hip-hopowej mówi, że on wierzy w kompakty i nie chce wkładać do pudełka pendrive’a, to jest to zaskakujące.
Żeby móc w pełni potwierdzić te prognozy, należałoby zbadać rynek fonograficzny od strony konsumentów, na co zwracał uwagę Mieczysław Kominek, kierownik badań. Mimo to informacje zebrane wśród producentów fonogramów dają podstawy do optymizmu.
- Ten raport pokazuje, że branża przetrwała rewolucję technologiczną i, mimo pewnych problemów związanych z wprowadzeniem muzyki do sieci, zaczęła się dostosowywać do nowoczesnych wymagań ...
Więcej na ten temat w nagraniu audycji.
bch/mc