Logo Polskiego Radia
Komputer w Firmie
Rodo Rodo 18.07.2013

Technologia CRT ciągle żywa

Wg badania TNS Polska na zlecenie firmy Toshiba, telewizory w technologii CRT z kineskopem ze szkła ma ciągle ponad 1/3 gospodarstw. Sprzedaż nowych odbiorników napędzają wielkie komercyjne imprezy sportowe, jak Euro 2012 oraz cyfryzacja telewizji naziemnej. Przy wyborze nowego odbiornika kluczowe są głównie rozmiar wyświetlacza i cena, ale dużą wagę przykładamy również do marki.
Technologia CRT ciągle żywa

Obecnie głównym typem telewizorów w polskich domach są urządzenia z ekranami LCD (ciekło-krystalicznymi). Wybór nowego modelu determinuje kilka czynników. Przede wszystkim liczy się dla nas cena oraz rozmiar ekranu.

– Polacy szukają telewizorów dużych i tanich. Mówiąc dużych, mam na myśli telewizory 40-calowe i większe. Do tej pory standardem w naszych domach były telewizory 32-calowe. To się zmienia, Polacy coraz bardziej przekonują się do dużych rozmiarów i takich też poszukują. Większość respondentów w badaniu, które przeprowadziliśmy, deklaruje zakup telewizora właśnie z półki cenowej między 1,5 tys. a 3 tys. zł. - mówi Piotr Golonka Agencji Informacyjnej Newseria

Dwie trzecie badanych wskazuje, że istotna przy wyborze sprzętu jest także jego marka.

– Około 50 proc. naszych respondentów możemy określić jako osoby oddane marce. Z dużym prawdopodobieństwem możemy przyjąć, że -wymieniając telewizor, wymienią go na sprzęt tej samej marki – mówi Piotr Golonka.

Badania przeprowadzone przez TNS Polska dla Toshiby pokazały również zróżnicowane preferencje kobiet i mężczyzn w wyborze nowego telewizora. Mężczyźni częściej deklarują chęć zakupu 46-calowych ekranów z dodatkowymi funkcjami (3D, smart), a co za tym idzie są gotowi wydać na sprzęt więcej. 9 proc. przebadanych mężczyzn zainteresowanych jest telewizorami kosztującymi ponad 5 tys. złotych. Z kolei kobiety najchętniej wybierają odbiorniki o przekątnej od 32 do 37 cali, relatywnie tanie – do 2 tys. złotych.

 



autor: Cezary Tchorek-Helm