Logo Polskiego Radia
IAR
Petar Petrovic 15.06.2012

Nie chodzą do centrów. Przynajmniej w czasie meczów

Piłkarskie mistrzostwa to mniej odwiedzających centra handlowe. Widoczny jest tam spadek liczby klientów – pisze "Puls Biznesu".
Nie chodzą do centrów. Przynajmniej w czasie meczówGlow Images/East News

Narzeka branża odzieżowa i obuwnicza. Ich przedstawiciele podkreślają, że w dni rozgrywek wiele osób wyjeżdża z miast, gdzie odbywają się spotkania, albo pozostaje w domach w obawie przed utrudnieniami komunikacyjnymi.

Dodają, że firmy sieciowe, obecne w centrach handlowych, dużą część obrotów wypracowują popołudniami, a wtedy właśnie odbywają się mecze. Według niektórych, na nie najlepsze wyniki sprzedaży w czerwcu wpływ ma także długi weekend, gdy wiele osób wyjechało z miast.

Z kolei branża odzieżowa wskazuje, że pogoda nie zachęca do kupowania letnich ubrań. Przedstawiciele centrów handlowych dodają jednak, że robią tam zakupy zagraniczni kibice.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

(pp)