Trójka
Agnieszka Szałowska
01.02.2013
Trójka Rozgłośnią Roku!
Historyczna słuchalność, szybujące wpływy z reklam i wreszcie stabilizacja, zarówno kadrowa, jak i antenowa - tak pisze o nas pismo "Media & Marketing Polska", przyznając to zaszczytne miano!
Okładka jubileuszowego kalendarza wydanego na 50-lecie Trójki
Po raz pierwszy, wiosną tego roku stacja osiągnęła rekordową słuchalność - 8,9 % udziału w czasie słuchania i 9,8 % zasięgu dziennego.
Średni czas słuchania Trójki pozostaje jednym z najwyższych na rynku i wynosi 189 minut, co świadczy o lojalności jej słuchaczy. Prawie połowa naszych odbiorców ma wyższe wykształcenie, a to większy odsetek niż w innych dużych stacjach.
Statuetka Rozgłośni Roku
Ponadto rozgłośnia wciąż umacnia swoją pozycję na rynku radiowym: nasze udziały rosną, podczas gdy konkurenci notują spadki słuchalności.
Na przyznanie tytułu Rozgłośni Roku mają też wpływ zmieniające się dochody z reklam. W okresie styczeń-sierpnień br. stacja zarobiła na nich 105,9 mln zł (wg KantarMedia).To o 26,8 % więcej w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Dynamika wpływów reklamowych Trójki była w tym czasie ponad dwukrotnie wyższa niż dynamika całego rynku radiowego (wydatki na reklamę radiową wzrosły w tym czasie o 12,1 %). Ich wzrost był również wyższy niż dynamika przychodów komercyjnych konkurentów.
Z przyjemnością dodajemy, że Trójka otrzymała wcześniej tytuły Dobroczyńcy Roku