Logo Polskiego Radia
Czwórka
Agnieszka Paciorek 26.10.2010

W trosce o bezpieczeństwo na drogach

Spółka Tramwaje Warszawskie prowadzi kampanię "Bądźmy Razem Bezpieczni".
Plakat kampanii Bądźmy Razem BezpieczniPlakat kampanii "Bądźmy Razem Bezpieczni"(źr. tw.waw.pl, mat. promocyjne)
Posłuchaj
  • Reportaż z inauguracji kampanii społecznej Bądźmy Razem Bezpieczni - Magazyn
Czytaj także

Właśnie ruszyła 2. edycja kampanii społecznej "Bądźmy Razem Bezpieczni". Jej celem jest zmniejszenie liczby tragicznych wypadków z udziałem pieszych, samochodów i tramwajów oraz uświadomienie użytkownikom ruchu drogowego zagrożeń, jakie wiążą się z wymuszaniem pierwszeństwa na drodze i nierozsądną jazdą.

– Bardzo często do tragicznego zdarzenia dochodzi, ponieważ pieszy śpieszy się do tramwaju czy autobusu, który jest po przeciwnej stronie jezdni, a przecież za kilka minut podjedzie kolejny tramwaj czy autobus – mówi mł. insp. Wojciech Pasieczny. Na inauguracji kampanii zwracał on uwagę, że pośpiech i brak wyobraźni są głównymi przyczynami fatalnych w skutkach zdarzeń komunikacyjnych.

Aby unaocznić uczestnikom inauguracji jak wygląda samochód po zderzeniu z tramwajem, podczas imprezy przeprowadzono symulację takiego zderzenia. Obserwatorzy pokazu nie mogli uwierzyć, jak długą trasę pokonał tramwaj od momentu uderzenia w pojazd. – Droga hamowania tramwaju może wynosić nawet 60 metrów – tłumaczył Michał Powałka, rzecznik prasowy Spółki Tramwaje Warszawskie. – To dwukrotnie więcej niż droga hamowania samochodu – dodał.

Kampania "Bądźmy Razem Bezpieczni" kierowana jest do osób w każdym wieku, lecz szczególny nacisk kładzie się na edukację najmłodszych. Według organizatorów kampanii ważne jest, by od dzieciństwa uczyć dzieci, jak powinny dbać o swoje bezpieczeństwo. Podczas inauguracji najmłodsi mieli okazję m. in. uczestniczyć w kursie pierwszej pomocy, a także dowiedzieli się, dlaczego należy nosić elementy odblaskowe i czemu służyć ma zapinanie pasów w pojazdach.

Spółka Tramwaje Warszawskie zaplanowała w ramach kampanii m. in. zajęcia edukacyjne, kolportaż ulotek, emisje spotów reklamowych, ekspozycję grafik na tramwajach i bilbordach.

Więcej w reportażu Martyny Ogonek.

ap