Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Paweł Jakubicki 30.01.2014

Made in Poland

Polskie jabłka stały się symbolem polskości. Podobnie jest z innymi produktami żywnościowymi. To znak, że nadszedł czas na promocję pozytywnych aspektów naszego kraju na całym świecie.
Made in Polandflickr/BC Gov Photos
Posłuchaj
  • 30.01.14 Zofia Szalczyk i dr Jarosław Górski o promocji polskich marek

Co zrobić, żeby znaleźć sposób na szersze prezentowanie polskich marek na rynkach zagranicznych? Okazuje się, że w najważniejszych polskich resortach za promocję Polski odpowiedzialne są kobiety. Panie decydują o budowie marki polska na najwyższych szczeblach.

- Nieodłącznym elementem promocji jest wiedza merytoryczna. Wiedza ta dotyczy znajomości branży. Rolnictwo można promować na wiele sposobów. Efekt finalny rolnictwa jest widoczny na talerzu to przede wszystkim żywność. Dziś symbolem Polski i towarem eksportowym polskiego rolnictwa jest jabłko. Dlatego wszędzie na różnych rynkach pokazywać i eksponować - mówiła w PR24 Zofia Szalczyk, Podsekretarz Stanu w MRiRW.

Polską markę w świecie musimy przedstawiać tak, by kojarzyła się ona  z tym , co najlepsze. Dotyczy to każdej branży. W prezentowaniu marek mogą pomóc polskie dźwięki i krajobrazy.

- Dobra promocja musi być oparta na dobrej komunikacji. Osoby, które odpowiadają za ta promocję muszą się dobrze ze sobą komunikować. W promocji Polski dużo się zmieniło – powiedział dr Jarosław Górski, Fundacja Teraz Polska.

Budowanie marki

- Markę budujemy tam, gdzie produkt czy usługa może mieć swoją tożsamość, ma konkurencję, walczy o konkretnego klienta  i chce przekazać istotny komunikat na rynku. Marka musi oferować pewne korzyści – dodał dr Jarosław Górski.

 

PR24/Paulina Olak

tagi: