Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Mateusz Rekłajtis 29.04.2014

Dekada w UE: marka Polska

Przyciąga turystów, kusi studentów, którzy coraz liczniej wybierają polskie uniwersytety. Polska powoli staje się jednym z najatrakcyjniejszych miejsc Europy.
Dekada w UE: marka Polskaflickr/JSM
Posłuchaj
  • 29.04.14 Michał Lipiński „Marki nie tworzymy jako sztuki dla sztuki. Robimy to w konkretnym celu (…)”

Mija dziesięć lat Polski w Unii Europejskiej. To dobry moment, by podsumować najistotniejsze wydarzenia i zmiany, które nastąpiły w ciągu ostatniej dekady.

Dobre, to co polskie

Członkostwo w Unii Europejskiej wpłynęło na rozwój, rewitalizację i promocję polskich miast oraz regionów. Znacząco poprawił się wizerunek naszego kraju.

- Wszelkiego rodzaju rankingi pozycjonują nas na bardzo dobrych miejscach.  Polska jest tym krajem, który ma jedną z największych dynamik. Wszyscy Polacy pracują nad tworzeniem dobrego wizerunku i marki. Zadowoleni obywatele mówią o swoim kraju w samych superlatywach - powiedział Michał Lipiński, dyrektor konkursu Teraz Polska.

Polska oczami turystów

Na dobry wizerunek Polski składa się kilka elementów m.in. nowe drogi czy atrakcyjność polskiego rynku.

- Marki nie tworzymy jako sztuki dla sztuki, tylko w konkretnym celu. Za dobrą markę naszego kraju odpowiedzialni są wszyscy. Zagraniczni goście postrzegają Polskę jako kraj, który warto odwiedzać. W oczach turystów zyskaliśmy po organizacji mistrzostw piłki nożnej w 2012 roku. Marki Polskiej nie da się zbudować, bez dobrze działającej gospodarki - dodał Michał Lipiński.

 

PR24/Paulina Olak

tagi: POLSKA