Mija dziesięć lat Polski w Unii Europejskiej. To dobry moment, by podsumować najistotniejsze wydarzenia i zmiany, które nastąpiły w ciągu ostatniej dekady.
Dobre, to co polskie
Członkostwo w Unii Europejskiej wpłynęło na rozwój, rewitalizację i promocję polskich miast oraz regionów. Znacząco poprawił się wizerunek naszego kraju.
- Wszelkiego rodzaju rankingi pozycjonują nas na bardzo dobrych miejscach. Polska jest tym krajem, który ma jedną z największych dynamik. Wszyscy Polacy pracują nad tworzeniem dobrego wizerunku i marki. Zadowoleni obywatele mówią o swoim kraju w samych superlatywach - powiedział Michał Lipiński, dyrektor konkursu Teraz Polska.
Polska oczami turystów
Na dobry wizerunek Polski składa się kilka elementów m.in. nowe drogi czy atrakcyjność polskiego rynku.
- Marki nie tworzymy jako sztuki dla sztuki, tylko w konkretnym celu. Za dobrą markę naszego kraju odpowiedzialni są wszyscy. Zagraniczni goście postrzegają Polskę jako kraj, który warto odwiedzać. W oczach turystów zyskaliśmy po organizacji mistrzostw piłki nożnej w 2012 roku. Marki Polskiej nie da się zbudować, bez dobrze działającej gospodarki - dodał Michał Lipiński.
PR24/Paulina Olak