Crowdfunding daje nieznanym twórcom, m.in. gier komputerowych możliwość pozyskiwania środków na ich realizację. Finansującymi są przede wszystkim członkowie społeczności wirtualnych, którzy niewielkimi wpłatami, za pośrednictwem specjalnych serwisów, mogą wesprzeć twórców. Dzięki temu, drobne kwoty składają się na dużą pulę środków, pozwalającą realizować ciekawe pomysły.
– Dla mnie jest to rewelacyjna sprawa. W tym układzie udało wyeliminować się wydawców, którzy nie do końca orientowali się w tym, czego w rzeczywistości potrzebują gracze – zaznaczył Paweł Olszewski.
Crowdfunding w głównej mierze otwiera się na szerzej nieznane i niewielkie studia tworzące gry wideo, które starają się realizować projekty niszowe. Bardzo często ich pomysły, z powodu braku środków finansowych, były zawieszane. Dzięki crowdfundingowi gracze mają możliwość współfinansowania tytułów, na które czekają.
– Bardzo dobrym przykładem takiego sposobu działania jest gra Worlds of Magic, która jest powrotem do wybitnej strategii z elementami RPG, czyli Master of Magic – dodał Kuba Lech.
O idei crowdfundingu opowiedział też Marcin Galicki, prezes Wspieram.to, czyli polskiego serwisu crowdfundingowego.
Były minister cyfryzacji i administracji, Michał Boni, przedstawił także perspektywy ujednolicenia europejskiego i amerykańskiego rynku cyfrowego.
W audycji nie zabrakło również przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.
Gospodarzami 24. Poziomu byli Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.
Polskie Radio 24/db