Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Michał Skrzesiński 07.04.2016

Patriotyzm gospodarczy

W audycji Szukając Dziury w Całym” o patriotyzmie gospodarczym. Piotr Trudnowski z Klubu Jagiellońskiego oraz Ireneusz Jabłoński z Centrum im. Adama Smitha mówili m.in. o aplikacji „Pola” i nerwowej reakcji Niemców na jej polski sukces.
Posłuchaj
  • 07.04.16 Piotr Trudnowski: „Aplikacja „Pola” ocenia każdy produkt w skali 0-100, na ile jest on polski, a na ile nie (…)”.

Już ponad 200 tys. użytkowników korzysta z mobilnej aplikacji „Pola”, która powstała przy wsparciu Klubu Jagiellońskiego. Jak tłumaczył Piotr Trudnowski w Polskim Radiu 24, ma ona za zadanie dostarczyć polskim konsumentom informacji, czy dany produkt wspiera polską gospodarkę.

– Aplikacja „Pola” dostarcza wiedzy konsumentom o produktach, które chcą kupić. Każdy produkt jest oceniony w skali 0-100, na ile jest on polski, a na ile nie. Na składowe oceny wlicza się m.in. miejsce rejestracji, miejsce produkcji, własność kapitałowa i tworzenie miejsc pracy w Polsce przez daną firmę – tłumaczył Piotr Trudnowski.

Jak podkreślał Ireneusz Jabłoński, patriotyzm konsumencki jest potrzebny, jednak produkty muszą mieć jakość stosowną do naszych oczekiwań.

– Pierwszym elementem w decyzji konsumenta powinna być jakość produktu jej ekwiwalentność do ceny. Popierając i myśląc w kategoriach patriotyzmu konsumenckiego, trzeba jednocześnie pamiętać, żeby nie dać alibi partaczom do tego, żeby uciekając w patriotyzm, próbowali dostarczać nam produkty niższej jakości – powiedział Jabłoński.

W programie również o ustawie o obrocie gruntami rolnymi, którą Sejm przyjął w ubiegłym tygodniu.


Ireneusz Jabłoński i Piotr Trudnowski/fot.PR24/MS Ireneusz Jabłoński i Piotr Trudnowski/fot.PR24/MS

Audycję prowadził Łukasz Warzecha.

Polskie Radio 24/dds

 

tagi: