Na celowniku Generalnego Inspektora Danych Osobowych znajdą się przede wszystkim miejsca, w których wykorzystuje się dane do tzw. profilowania klientów. Niedawno zrobiło się głośno o jednym ze stacjonarnych sklepów sieciowych. Klient opisał w mediach społecznościowych sytuację, w której zauważył, że na monitorze przy kasie wyświetla się jego twarz, a także przybliżony wiek i płeć. Właściciele sklepu tłumaczył, że dane są wykorzystywane jedynie w postaci skumulowanych statystyk i nie są gromadzone informacje o poszczególnych klientach.
Jak wskazywał na naszej antenie Jan Grusznic, powszechny monitoring niesie zagrożenia dla prywatności obywateli. – Nie zawsze wiadomo, kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie i administrowanie tego typu danych – zauważył ekspert.–Nie jest jasne, do kogo należy zwrócić się w kwestii zarządzania tymi danymi – dodawał.
Gość Polskiego Radia 24 wyjaśnił również, dlaczego sklepy decydują się na profilowanie swoich klientów. – Im więcej wiadomo o preferencjach zakupowych klientów, tym łatwiej dopasować ofertę. Dzięki temu sklepy wiedzą, jak utrzymać dotychczasowych klientów i co robić, by wydawali oni więcej pieniędzy – tłumaczył Jan Grusznic.
Więcej w całej rozmowie.
Polskie Radio 24/mp
__________________
Data emisji: 17.02.17
Godzina emisji: 13.18