Logo Polskiego Radia
migracja
migrator migrator 27.10.2009

Pustki

"Zależało nam na stworzeniu nowej jakości." - muzycy ściany wschodniej opowiedzieli o swojej nowej płycie z poezją.
Posłuchaj
  • Pustki o pomysle na plyte Kalambury (Euro)
  • Pustki o wyborze tekstów (Euro)
  • Pustki o autorskiej piosence (Euro)
  • Pustki o scenie niezaleznej i inteligentnym popie(Euro)
  • Pustki o podejsciu do wierszy (Euro)
  • Pustki o tytulowych Kalamburach (Euro)
"Z poezją związani byliśmy od samego początku - występując na imprezach poetyckich, ilustrując muzyką festiwale literackie, komponując dla teatru czy słuchowisk radiowych. Nagranie takiej płyty jak 'Kalambury' było więc kwestią czasu." - mówią członkowie zespołu Pustki jednego z filarów polskiej sceny alternatywnej. Autorzy płyt tak znaczących jak "Domino czy "Koniec Kryzysu" tym razem wzięli na warsztat poezję znanych polskich poetów: m.in. Bolesława Leśmiana, Danuty Wawiłow, Stanisława Wyspiańskiego, Tadeusza Gajcego czy Władysław a Broniewskiego.

Wraz z zespołem wierszo - piosenki wykonują zaproszeni goście - Katarzyna Nosowska i Artur Rojek.

"Przy pracy nad tym materiałem zależało nam jednak, żeby zabrzmiał świeżo i nie był jedynie składanką starych i nowych kawałków(...). Powstała płyta, z której jesteśmy bardzo zadowoleni. Większość utworów to premierowe kompozycje, a zamieszczenie kilku starszych kawałków w nowych wersjach pozwoliło ocalić je od zapomnienia i zebrać razem fajne piosenki, które porozrzucane były na niezależnych składankach i kompilacjach. Traktujemy "Kalambury" jako specjalny prezent dla naszych fanów, który podsumowuje w jakiś sposób naszą dziesięcioletnią działalność a jednocześnie pokazuje najnowsze oblicze Pustek".

O płycie w audycji Euro Scena Marcinowi Majewskiemu opowiedzieli członkowie grupy Radek Łukasiewicz oraz Szymon Tarkowski.

"Nasze interpretacje poezji są lepsze niż sama poezja."

"Wybór tekstów był czysto subiektywny."

Na płycie znalazł się jeden utwór do którego słowa napisał lider Pustek.

Pustki o nowym życiu wierszy.

Wszyscy myślą, że tytułowy utwór opisuje Warszawę po Powstaniu.

Pustki o młodej scenie niezależnej i inteligentnym popie.