Logo Polskiego Radia
Trójka
Anna Borys 27.06.2012

Polak wybiera ilość, nie jakość

Polacy kupują coraz więcej. W maju zdecydowanie wybieraliśmy telewizory, a stroniliśmy od księgarń. Nadal kochamy także dyskonty.
ZakupyZakupysxc.hu

Sprzedaż detaliczna w maju wzrosła o 7,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 0,9 proc. Takie dane podał we wtorek GUS.

- Sprzedaż detaliczna wzrosła bardzo wyraźnie w ujęciu rocznym. W maju najchętniej kupowaliśmy sprzęt RTV i AGD. Polacy nabywali nowe telewizory przed Euro – mówi Paweł Satalecki, ekonomista.

Zdecydowanie mniej wydawaliśmy na odzież, obuwie i książki.

- Co ciekawe. Polacy są bardziej skłonni kupować tańsze produkty o niższej jakości, niż ograniczyć konsumpcję – zauważył ekonomista.

Polski konsument ma się świetnie w porównaniu z sytuacją w Europie. We wtorek opublikowano dane we Włoszech, gdzie sprzedaż spadła 7 proc.

W audycji „Bardzo Ważny Projekt” również o perspektywach zawodowych polskich absolwentów.