Logo Polskiego Radia
IAR
migrator migrator 03.06.2009

Mniej reklam drukowanych

W USA gwałtownie spada liczba reklam w prasie drukowanej.

W Stanach Zjednoczonych gwałtownie spada liczba reklam w prasie drukowanej. Roczne straty liczone są w miliardach dolarów.

Analitycy spodziewali się dużych spadków, ale niewielu przypuszczało, że będą one tak drastyczne. Najnowsze dane Amerykańskiego Stowarzyszenia Wydawców Gazet wskazują, że ilość reklam w drukowanej prasie w pierwszym kwartale tego roku spadła prawie o trzydzieści procent. Szacowane straty w skali rocznej przekraczają dwa i pół miliarda dolarów. Najbardziej ucierpiały takie sektory, jak ogłoszenia o pracy, nieruchomościach i motoryzacyjne.

Załamuje się też rynek reklam internetowych, który do tej pory radził sobie znacznie lepiej. Tu spadek w pierwszym kwartale przekroczył 13 procent.

Eksperci szacują, że jeśli ten trend utrzyma się w następnych miesiącach, tegoroczne zyski z reklam prasowych w porównaniu z rokiem 2005 będę mniejsze nawet o połowę.


Rafał Motriuk / iar