Logo Polskiego Radia
PAP
Marta Kwasnicka 18.04.2012

Fast foody w Europie są zdrowsze niż amerykańskie

To samo zamówienie złożone w restauracji typu fast food w Ameryce i w Europie może znacznie różnić się pod względem zawartości soli – wynika z raportu opublikowanego w "Canadian Medical Association Journal".
Fast foody w Europie są zdrowsze niż amerykańskieLobo/Wikimedia Commons/CC
Fast foody w Europie zdrowsze niż w USA
To samo zamówienie złożone w restauracji typu fast food w Ameryce i w Europie może znacznie różnić się pod względem zawartości soli – wynika z raportu opublikowanego w „Canadian Medical Association Journal”.
Zawartość soli w popularnych wśród bywalców fast foodów kawałkach kurczaka w panierce jest w USA 2,5-krotnie wyższa niż w takiej samej porcji kupionej w Wielkiej Brytanii.
Świadczy to o tym, że kwestią dobrej woli jest to, czy sieci fast foodów ograniczą ilość soli dodawanej do posiłków – podkreśla autor raportu dr Norman Campbell z kanadyjskiego Uniwersytetu Alberty.
W odpowiedzi rzeczniczka prasowa sieci McDonald's Danya Proud oświadczyła, że restauracje w USA zdążyły już zredukować poziom soli w produktach z kurczaka o 10 proc., a do 2015 roku zamierzają zmniejszyć zawartość soli we wszystkich swoich produktach o 15 proc.
Kanadyjczycy porównali informacje na temat składu ponad 2 tys. produktów sprzedawanych przez sześć sieci (Burger King, Domino's Pizza, Kentucky Fried Chicken, McDonald's, Pizza Hut i Subway) w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii.
Campbell zwraca uwagę, że jeśli sieci fast foodów stopniowo zmniejszałyby zawartość soli w swoich produktach (np. o 5-10 proc. rocznie), klienci nawet by tego nie zauważyli, a przyczyniłoby się to do ograniczenia istotnego modyfikowalnego czynnika chorób serca.
Jak wynika bowiem z najnowszego raportu amerykańskiego Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom, w Stanach Zjednoczonych w przypadku aż dziewięciu na dziesięć osób ilość spożywanej soli przekracza zalecaną dawk

Zawartość soli w popularnych wśród bywalców fast foodów kawałkach kurczaka w panierce jest w USA 2,5-krotnie wyższa niż w takiej samej porcji kupionej w Wielkiej Brytanii.
Świadczy to o tym, że kwestią dobrej woli jest to, czy sieci fast foodów ograniczą ilość soli dodawanej do posiłków – podkreśla autor raportu dr Norman Campbell z kanadyjskiego Uniwersytetu Alberty.

W odpowiedzi rzeczniczka prasowa sieci McDonald's Danya Proud oświadczyła, że restauracje w USA zdążyły już zredukować poziom soli w produktach z kurczaka o 10 proc., a do 2015 roku zamierzają zmniejszyć zawartość soli we wszystkich swoich produktach o 15 proc.

Kanadyjczycy porównali informacje na temat składu ponad 2 tys. produktów sprzedawanych przez sześć sieci (Burger King, Domino's Pizza, Kentucky Fried Chicken, McDonald's, Pizza Hut i Subway) w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii.

Campbell zwraca uwagę, że jeśli sieci fast foodów stopniowo zmniejszałyby zawartość soli w swoich produktach (np. o 5-10 proc. rocznie), klienci nawet by tego nie zauważyli, a przyczyniłoby się to do ograniczenia istotnego modyfikowalnego czynnika chorób serca.

Jak wynika bowiem z najnowszego raportu amerykańskiego Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom, w Stanach Zjednoczonych w przypadku aż dziewięciu na dziesięć osób ilość spożywanej soli przekracza zalecaną dawkę.

(ew/pap)