Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Katarzyna Ingram 19.01.2011

Inteligentny automat

Wydawanie jedzenia to nie jedyna funkcja automatu ze słodyczami i napojami. Tym, którzy mają za długą brodę zaproponuje on brzytwę, łysi oprócz jedzenia mogą liczyć na szampon na porost włosów.
Inteligentny automatźr. Flick, mdid, lic. CC

Automat został zaprojektowany na Tajwanie i przywieziony do Stanów Zjednoczonych. Mogą korzystać z niego mieszkańcy Waszyngtonu.

Za pomocą wbudowanej kamery i odpowiedniej aplikacji automat jest w stanie rozpoznać kształty twarzy kupującego. Na tej podstawie może zaproponować odpowiedni dla wieku i płci konsumenta produkt.

W ofercie automatu są nie tylko przyrządy do pielęgnacji dla mężczyzn. Młodym kobietom maszyna proponuje kosmetyki, a starszym paniom napoje.

- Nasza technologia rozpoznająca twarze jest bardziej efektywna niż ta zaprojektowana w Stanach Zjednoczonych czy w Japonii, ponieważ automat może udzielać rzeczywistych rad – wyjaśnia Tsai Chi-hung, badacz z Innovative DigiTech-Enabled Applications and Services Institute, miejsca gdzie powstał automat.

Naukowcy zamierzają nadal rozwijać technologię wykrywania twarzy i proponowania ludziom coraz bardziej adekwatnych produktów. Dlatego maszyna nagrywa wybory klientów, którzy nie podążają za radami automatu.

(ki/psychorg.com)