Zwycięzca przetargu na wykonanie prac będzie miał 13 miesięcy. Kontrakt oprócz dokończenie węzła będzie obejmował również zakończenie prac na miejscach obsługi podróżnych oraz budowę stacji poboru opłat.
Opóźnienia i niedotrzymane terminy
W styczniu GDDKiA zerwała umowę z poprzednim wykonawcą, który według dyrekcji ponosił winę za opóźnienia i niedotrzymane terminy. Umowę na zaprojektowanie i zbudowanie ok. 40 km odcinka A1 od Strykowa do Tuszyna podpisano w grudniu 2010 roku. Zakończenie prac planowano początkowo na drugą połowę 2013 roku, ale budowa opóźniła się o 10 miesięcy.
Czy GDDKiA zapłaci odszkodowanie
Poprzedni wykonawca żąda odszkodowania w wysokości 475 milionów złotych od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Według kontrahenta, odstąpienie od kontraktów spowodowane było nieprzedstawieniem przez GDDKiA w wymaganym terminie zgodnego z prawem zabezpieczenia zapłaty za roboty budowlane w łącznej kwocie ponad 2 mld zł, oraz naruszeniem przez GDDKiA istotnych postanowień kontraktów.
abo