Ze statystyk wynika, że w ciągu pięciu lat, firma straciła ponad 40 procent klientów. "Weekendowa biletomania" ma ten trend powstrzymać. Rzeczniczka PKP Intercity , Zuzanna Szopowska tłumaczy, że bilet będzie można kupić tylko w internecie i tylko w weekendy. Na stronie internetowej przewoźnika będzie link, który pokieruje na promocyjną podstronę. Podróżować będzie można od poniedziałku do piątku.
Przewoźnik przygotował pulę miliona biletów. Będzie z niej można korzystać do końca roku. Zdaniem Zuzanny Szopowskiej, niska cena zachęci do podróży. Twierdzi ona, że podobne, świąteczne promocje cieszyły się dużą popularnością.
Przedstawiciele przewoźnika tłumaczą, że odpływ pasażerów jest spowodowany wydłużającym się czasem przejazdów. A za to są odpowiedzialne Polskie Linie Kolejowe, które od kilku lat na najważniejszych trasach prowadzą intensywne prace remontowe.
IAR/mp