IAR
Anna Wiśniewska
19.08.2014
Konsumenci skarżą się do UOKiK na potęgę
W ubiegłym roku Inspekcja Handlowa przeprowadziła blisko 22 tysiące kontroli, z czego ponad 3 tysiące w wyniku zawiadomień niezadowolonych klientów. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło jakości obuwia, odzieży i sprzętu AGD-RTV.
flickr/andercismo
Posłuchaj
-
Dariusz Łomowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: prawie połowa wszystkich przeprowadzonych kontroli dotyczyła żywności (IAR)
-
Dariusz Łomowski z UOKiK: pod lupą inspektorów znalazły się też inne, ważne dla konsumentów branże (IAR)
Czytaj także
Dariusz Łomowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wskazuje, że prawie połowa wszystkich przeprowadzonych kontroli dotyczyła żywności. Sprawdzana była jej jakość i prawidłowość oznakowana.
Pod lupą inspektorów znalazły się też inne, ważne dla konsumentów branże. Kontrolowano między innymi kosmetyki, wyroby włókiennicze, paliwa, meble i zabawki.
Sprzedawca oszukuje? Zamiast iść do sądu wybierz mediacje >>>
Ponad dwie trzecie interwencji podjętych po zawiadomieniu niezadowolonych konsumentów potwierdziło naruszenie przepisów przez przedsiębiorców.
IAR, awi