Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Jarosław Krawędkowski 13.11.2014

Polskie fabryki aut na hamulcu

Jak wynika z badań Instytutu Badań Rynku Samochodowego "Samar" - październik był dla branży najgorszy od początku dekady, a cały rok 2014 będzie gorszy o poprzedniego.
Posłuchaj
  • Dlaczego polskie fabryki samochodów mogą mówić o włączonym hamulcu i dlaczego w Polsce nie powstanie polska marka , tak jak Skoda, mówi na antenie Polskiego Radia 24 Wojciech Drzewiecki, dyrektor Instytutu Badań Rynku Samochodowego "Samar".Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia.
Czytaj także

Najtrudniejsza sytuacja jest w tyskiej fabryce Fiata

– Wciąż czekamy na decyzję co dalej. Nikt na razie nie jest w stanie dziś powiedzieć, jaki produkt zastąpi Lancię Ypsilon. Pamiętajmy też, że Ford Ka także w pewnym momencie przestanie być produkowany. Brak decyzji w tych kwestiach może przyczynić się do dalszych ograniczeń w produkcji - mówił na antenie Polskiego Radia 24 Wojciech Drzewiecki, dyrektor Instytutu Badań Rynku Samochodowego "Samar".

Gliwice Czekaja na Opla Astrę nowej generacji

Bardziej optymistycznie wygląda sytuacja w fabryce Opla w Gliwicach. Choć od stycznia do końca października wyprodukowano tam o jedną czwartą mniej samochodów niż przed rokiem, to - jak tłumaczy ekspert - zawsze potrzebny jest "oddech", zanim pojawi się nowy model. W przyszłym roku rozpocznie się tam produkcja Opla Astry nowej generacji.

Rusza budowa fabryki Volkswagena we Wrześni

Wielkie oczekiwania są także w Wielkopolsce, gdzie właśnie wmurowano kamień węgielny pod budowę nowej fabryki Volkswagena we Wrześni.

Wmurowano kamień węgielny pod budowę fabryki Volkswagena

– Ostatnio wszystkie duże inwestycje omijały Polskę. Tym razem się udało. Nasza gospodarka się rozwija, zapotrzebowanie na samochody dostawcze rośnie, stąd też jest duża szanse na powodzenie tego przedsięwzięcia - komentował Wojciech Drzewiecki.

Budowa fabryki ma zakończyć się za dwa lata. Pracę znajdą tam trzy tysiące osób.

Błażej Prośniewski